G
Hej! Hvordan ville I gøre for nemmest at skjule denne sprække mellem lofterne? Der har været en indervæg der tidligere. Jeg har tænkt at bruge hulkeliste, så hvis jeg er nødt til at sætte en bræt langs med eller lignende, må den jo ikke være tykkere end kanten på hulkelisten tænker jeg, for at det ikke skal se mærkeligt ud? Jeg har tænkt på Byggmax hulkel fyrretræ: https://www.byggmax.se/taklist-hålkäl-vit-p08615033 Og den kant der er cirka 8mm, så et bræt tykkere end det ville jo se mærkeligt ud. Det jeg har gjort selv er, at jeg fyldte sprækken (der var en træstykke langs med) med loft, som jeg skar til i den rigtige bredde. Overvejer om det er muligt at spartle, slibe og male måske? Det bliver jo måske ikke lige så glat som resten af loftet, men samtidig er det måske sådan en ting, som ingen andre vil se/tænke på? Hvad tror I?

Sætter pris på al hjælp!

• Loft med en smal brædderække mellem to sektioner, tidligere skjult af en væg. En lampeskærm hænger fra loftet tæt på samlingen.
  • Loft med en synlig revne mellem pladerne og en tilføjet træstrimmel for at dække åbningen, ved tidligere placering af en skillevæg.
  • Sprække i loftet efter fjernelse af indvendig væg, med en træplade indsat for at dække åbningen. Potentiel plads til hulkeliste.
Jeg tror, at det bliver udmærket. Det er præcis som du siger, ingen der står og stirrer op i loftet så ofte. Er det bare nogenlunde glat og samme farve på hele loftet, tænker man ikke over det. Desuden gør det ikke noget, at man kan se, at det har været to rum.

G
Jiji Jiji sagde:
Jeg tror, det bliver fremragende. Det er præcis som du siger, ingen står og stirrer op i loftet så ofte. Er det bare nogenlunde glat og samme farve på hele loftet, tænker man ikke over det. Desuden gør det ikke noget, at man kan se, det har været to rum.
Tak for svaret. Du tænkte på det, jeg skrev om at spartle, slibe og male? Hvilken type spartel skal jeg så bruge? Ikke helt mit emne :)

Tak!

• Synes
Jiji
  • Laddar…
Almindelig vægspartelmasse er vel fint. Hvis det er meget dybt, kan du fylde lidt med gips spartelmasse, eller husfix for den sags skyld. Men sandsynligvis er det ikke nødvendigt. Spartel revnen først og lad det tørre ifølge instruktionerne. Slib, hvis nødvendigt. Så spartler du over igen, så det bliver jævnt, og sliber. Eventuelt må du spartle lidt mere og slibe igen. Mal derefter det, du har spartlet, og forsøg at få lidt tekstur i malingen, så det ligner resten af loftet. Derefter maler du hele loftet. Oftest har du brug for to strøg maling. Når hele loftet er nymalet, tænker man bare, at det er pænt med nymalet loft.

• Synes
Gjutjärn
  • Laddar…
G
Jiji Jiji sagde:
Almindelig vægspartelmasse vil være fint. Hvis det er meget dybt, kan du fylde lidt med gipsmørtel, eller husfix for den sags skyld. Men sandsynligvis er det ikke nødvendigt. Spartl revnen først og lad tørre i henhold til instruktionerne. Slib hvis det er nødvendigt. Derefter spartler du over igen, så det bliver jævnt og sliber. Eventuelt skal du spartle lidt mere og slibe igen. Mal derefter det spartlede og forsøg at få lidt struktur i farven, så det bliver lig resten af loftet. Derefter maler du hele loftet. Ofte har du brug for to lag med maling.
Når hele loftet er nymalet, vil man blot tænke, at det er flot med et nymalet loft.
Fedt, tak for hjælpen!

• Synes
Jiji
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.