Har en hall med alt for mange døre og vil nu skabe lidt mere "ro" i hallen ved at sætte akustikpanel på en væg for at skjule 2 døre, der går til et lille opbevaringsrum og vaskerum. Er der nogen, der har lavet et tilsvarende projekt og kan dele deres erfaringer?
Begge døre åbner "udad" og har således hængslerne på ydersiden, dvs. jeg skal justere, så hængslerne kommer mellem lamellerne. Jeg overvejer at fjerne håndtag/lås og have en form for "push-to-open" funktionalitet.
Billede for opmærksomhed, dvs. ikke min opsætning.
Begge døre åbner "udad" og har således hængslerne på ydersiden, dvs. jeg skal justere, så hængslerne kommer mellem lamellerne. Jeg overvejer at fjerne håndtag/lås og have en form for "push-to-open" funktionalitet.
Billede for opmærksomhed, dvs. ikke min opsætning.
Ikke mange svar 😂 - men jeg tager chancen for at dele mit resultat.N nikno sagde:Har en gang med alt for mange døre og vil nu skabe lidt mere "ro" i gangen ved at sætte akustikpanel på en væg for at skjule 2 døre, der går til et lille opbevaringsrum og et bryggers. Er der nogen, der har lavet et tilsvarende projekt og kan dele deres erfaringer?
Begge døre åbnes "udad" og har således hængslerne på ydersiden, dvs jeg skal passe ind, så hængslerne kommer mellem lamellerne. Jeg tænker at fjerne håndtag/lås og have en form for "push-to-open" funktionalitet.
Billede for opmærksomhed, dvs ikke mit setup.![]()
Tak! Det er almindelige indvendige døre, der havde Assa Abloy håndtag/låse på sig. Disse skruede jeg af og satte såkaldt rullås (tænk sauna), som passede perfekt til kisten. De nye håndtag er almindelige Habo til typisk køkkenskuffer.J Jokv sagde:
Jeg udlejede arbejdet til en tømrer, da jeg ikke mente, jeg havde det rette værktøj, det tog ham en dag. Han fastgjorde panelerne med "tilhørende" skrue. Han lykkedes også med at flytte en af dørene ca. 5mm sidelæns for at holde ribbeafstanden og undgå at skulle kløve en ribbe.
Kan lægge et mere foto op lidt senere.
Alle tiders! 👍
…eller i alle den ene hullet…eftersom jeg skulle ha skjult et hul med nogen type håndtag.😉
https://swe.grandado.com/products/n...ld-skap-osynlig-rund-dorrhandtag-dra-hardvara
https://swe.grandado.com/products/n...ld-skap-osynlig-rund-dorrhandtag-dra-hardvara
Klik her for at svare