Jeg skal sætte dørkarmen op omkring en skydedør og vil gerne skjule skruehovederne. Det nemmeste er bare at forsænke skruerne og derefter spartle over dem. Risikoen er bare, at HVIS man nogensinde vil løsne karmen, skal bajonetsaven frem, og det er lidt for brutalt for min smag.

Findes der nogen smart måde at løse dette på? Plastpropper af den type, der sidder over karmeskruer, er lidt for synlige.

Slå en træpløk i hullet, sav den af og mal. Så bør du se en lille forskel i karmen for fremtidig fjernelse.

Er enig i at plastikpropperne er grimme. Spartle, men ikke helt perfekt. Så kan man se, hvor skruerne sidder. På den anden side skal foderet vel væk, hvis man skal løfte vindue/dør ud, og så kan man se skruerne (hvis man fjerner drevningen).

• Synes
Drömhus2012
  • Laddar…
Drømmhus metode har jeg brugt, og den fungerer meget godt. Eventuelle justeringer i fremtiden bliver ret meningsløse, hvis dørkarmen alligevel er fastgjort i foderne. Justeringer af dørbladets placering må gøres som i gamle dage: justere hængslerne, gerne nedtaget og fastgjort i en skruestik.

En lille men kraftig magnet er et godt og billigt hjælpemiddel til at finde overspartlede skruer, hvis man leder inden for et begrænset område som en dørkarm eller foder.

• Synes
Davs
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.