2,927 læst ·
4 svar
3k læst
4 svar
Skimmelvækst på Koldloft - Ventilere eller ej?
Har et koldloft som er ekstraisoleret af den tidligere ejer. Pannor, tag og undertagsmembran er nyt.
Det sidste år er der kommet en del vækst på især de bageste sektioner (rød på billedet). Sortskimmel og hvidskimmel.
Der er ventilation i tagskægget i alle sektioner undtagen de 2 forreste, og der sidder et ventilationshul 1m op fra bjælkelaget ifølge billede.
Jeg overvejer mugstoppere? Eller lukke ventilationshullet?
Føles lidt overkill med 40.000:- og en sorptionsaffugter?
Det sidste år er der kommet en del vækst på især de bageste sektioner (rød på billedet). Sortskimmel og hvidskimmel.
Der er ventilation i tagskægget i alle sektioner undtagen de 2 forreste, og der sidder et ventilationshul 1m op fra bjælkelaget ifølge billede.
Jeg overvejer mugstoppere? Eller lukke ventilationshullet?
Føles lidt overkill med 40.000:- og en sorptionsaffugter?
FTX
Har behandlet med grönfri osv. Mugg kommer tilbage, tror det er en effekt af de fugtige vintre vi har nu om dage. Ikke så meget at gøre, at fyre for fuglene på et koldt loft er jo ikke økonomisk.
Har behandlet med grönfri osv. Mugg kommer tilbage, tror det er en effekt af de fugtige vintre vi har nu om dage. Ikke så meget at gøre, at fyre for fuglene på et koldt loft er jo ikke økonomisk.
Sent svar nu, men forsikre dig om at dit FTX system er indjusteret med undertrykB ByggaByggaBygga22 sagde:
Klik her for at svare
