Har et koldloft som er ekstraisoleret af den tidligere ejer. Pannor, tag og undertagsmembran er nyt.

Det sidste år er der kommet en del vækst på især de bageste sektioner (rød på billedet). Sortskimmel og hvidskimmel.

Der er ventilation i tagskægget i alle sektioner undtagen de 2 forreste, og der sidder et ventilationshul 1m op fra bjælkelaget ifølge billede.

Jeg overvejer mugstoppere? Eller lukke ventilationshullet?

Føles lidt overkill med 40.000:- og en sorptionsaffugter?
 
  • Oversigt over sektioner i en bygning, med to bageste sektioner markeret i rødt for skimmelproblemer og et lille ventileret hul tæt på midten.
Hvordan løste det sig?

Hvilken type ventilation har du i boligarealet?
 
Undrer også hvilke tiltag der er gjort!
 
FTX

Har behandlet med grönfri osv. Mugg kommer tilbage, tror det er en effekt af de fugtige vintre vi har nu om dage. Ikke så meget at gøre, at fyre for fuglene på et koldt loft er jo ikke økonomisk.
 
  • Synes
Hampa2k
  • Laddar…
B ByggaByggaBygga22 sagde:
FTX

Har behandlat med grönfri etc. Muggen kommer tilbage, tror det er en effekt af de fugtige vintre vi har nu om dage. Ikke så meget at gøre, at fyre for kragerne på et koldloft er jo ikke økonomisk
Sent svar nu, men forsikre dig om at dit FTX system er indjusteret med undertryk
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.