Ved opførelse af en skillevæg i kælderen kan man bygge den i træ ved at placere den underliggende regel på tagpap som man gør med en sokkel og derefter bygge op osv?

Kælderen holder altid mindst 6 grader varmt.

Fugten burde jo altid kunne vandre ud gennem væggen, så det burde jo ikke føre til fugtproblemer, eller?

Et alternativ ville jo også være at bygge den underliggende regel på afstandsstykker, så der er en luftspalte under, men det lyder måske lidt kompliceret.

Måske er det bedst at satse på det sikre frem for det usikre og mure skillevæggen i leca?

Gipset på reglarne da?
Pappen på gips mugner jo utroligt let.

Men en skillevæg er jo luftet fra begge sider så det skal vel ikke være nogen fare.

Det værste er måske reglen som bliver mod ydervæg, men den kan man jo sætte et stykke fra, hvis man bygger med træ.

Mure den med leca måske kan være et alternativ. Dog bliver de vel ret meget dyrere. Aquapanel eller et lignende produkt + stålreglar måske er et billigere alternativ.

Vis det er lidt dyrere med leca, men det er jo ingen ublu omkostning. Jeg havde (og skal) muret i leca. Alternativt har jeg hørt om folk der limer leca op i stedet, lidt for at undgå rodet med mørtel og at det skal fungere præcis lige så godt. Nogen der ved?

Jeg har tænkt på at lave samme konstruktion som gogu, dvs med tjærepap på gulvet under reglen og mod betonvæggen. Det ville være sjovt at vide, om nogen har prøvet det?

/Anders

Milkshaken
Personligt havde jeg skippet pappen og alt, bare satset på stålregel som syllregel. Så almindeligt træregelværk,,,, I en kældervæg indvendig bliver fugtvandringen ikke så stor som i en kælderydervæg... Uden det rækker med almindeligt regelværk med stålregel i bunden som sagt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.