Er ved at købe et hus nu og har et spørgsmål angående garagen..
Det er nemlig sådan, at det er uisolerede lecavægge, der er pudset på alle sider undtagen bagsiden, og der har selvfølgelig trængt fugt igennem på den væg.. garagen i sig selv er ikke noget at råbe hurra for, men hvis man skal lave det om, er væggene bare at rive ned og bygge op igen nu, når den ene er dårlig, eller er det bare at pudse om, så er alt godt og vel?

// Andreas


Garagets indvendige væg med hylder og værktøj hængende, med forskellige redskaber på en arbejdsbænk foran væggen.

(billedet er fra tilstandsrapporten)
Utendørs garagevæg af læcablokke med puds på tre sider, viser tegn på fugtskade på den uisolerede bagvæg, beskrevet i en inspektionsrapport.
 
Hvis der ikke er nogen skimmel i væggen, er der ingen grund til at rive den ned, bare fordi den er blevet fugtig. Lexa og beton klarer fugt. Det er bare at pudse.
 
Er enig med brumbjorn, ingen problemer med at pudse. Det ser lidt sjusket muret ud med dårligt fyldte fuger, hvilket kan være en grund til fugtproblemerne. Jeg ville personligt have valgt at rødgrunde væggen udvendigt før pusen for yderligere at reducere vandindtrængning.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.