Hej,
jeg vil gerne udskifte det indendørs træloft med det moderne glatte loft. Er det muligt? Hvordan gør man? Jeg vedhæfter et billede, der viser træloftet, som jeg vil bytte til gips/glat loft.
Derefter tænker jeg på, om man får lavere lofthøjde, eller om den forbliver den samme, hvis man gør det?
Taknemmelig for tips og tricks!
jeg vil gerne udskifte det indendørs træloft med det moderne glatte loft. Er det muligt? Hvordan gør man? Jeg vedhæfter et billede, der viser træloftet, som jeg vil bytte til gips/glat loft.
Derefter tænker jeg på, om man får lavere lofthøjde, eller om den forbliver den samme, hvis man gør det?
Taknemmelig for tips og tricks!
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 indlæg
Klart det går. Vil du ikke mindske loftshøjden så er det bare at rive det du har nu...........Det skal dog pointeres at gipse et sådant loft og så spartle det så det bliver pænt kræver en del arbejde. Har man for travlt og forcerer så plejer man at blive temmelig skuffet............Dårligt spartlede plader ses oftest meget tydeligt.
Medlem
· Blekinge
· 12 224 indlæg
Jeg har gjort den samme øvelse i foråret. Først kom en tømrer og fjernede træpanelet. Så var der stadig råspont tilbage. Derefter borede jeg huller til loftspots og trak slanger til kablerne oven over råsponten. Hårdt arbejde. Så kom tømreren og satte gipsplader op. Det gik lynhurtigt, for han havde en pladehejs og automatisk skruetrækker. Så kom maleren, spartlede, sleb og malede. Det blev super flot.
Selvfølgelig kan man gøre alt selv, men jeg ved, at det ville have taget måneder med aftenarbejde. Og det ville ikke blive lige så flot som professionelt arbejde.
Elinstallationen ville have været lettere, hvis man havde sat gitterpanel op før gipsen, for da ville man have haft let tilgængelig plads til slangerne. Men jeg ville ikke ofre lofthøjde.
Det sværeste var at finde plads til driverne til spotsene.
Selvfølgelig kan man gøre alt selv, men jeg ved, at det ville have taget måneder med aftenarbejde. Og det ville ikke blive lige så flot som professionelt arbejde.
Elinstallationen ville have været lettere, hvis man havde sat gitterpanel op før gipsen, for da ville man have haft let tilgængelig plads til slangerne. Men jeg ville ikke ofre lofthøjde.
Det sværeste var at finde plads til driverne til spotsene.
Tak så meget hør I. Det gik hurtigt at få svar. Er ny på forum her. Skal ikke gøre arbejdet selv men ville vide om det går overhovedet. Tak til jer begge.
Klik her for at svare
