Hej vi spekulerer i et ældre hus bygget i 1936 med (sluten)torpagrund dog ventileret, den ene halvdel er kælder da grunden hælder. Nu har det ved ejendomsinspektion vist sig, at der sandsynligvis er skimmel i bjælkelaget, skimmelhunden har markeret!
Skal vi opgive spekulationer eller presse prisen. Huset er på ca. 40 kvm undervogn, hvad kan det koste at skifte bjælkelaget? ???
Skal vi opgive spekulationer eller presse prisen. Huset er på ca. 40 kvm undervogn, hvad kan det koste at skifte bjælkelaget? ???
Et hus med kun 40 kvadratmeter underetage? Hvad er det for et hus egentlig? Er det en enklere hytte med generelt vedligeholdelsesbehov og ældre eller ingen installationer ville jeg sige, at værdien er nul på bygningen, hvis der er risiko for mug.
Huset er en 30'er villa på 1/2 plan, ca. 70 kvm totalt i Stockholm /Norrtälje i rimelig stand men blindbunden er delvis sort af skimmel & vi vil gerne spekulere videre - Kan evt. være en nogenlunde god forretning
Hej du, skal vi regne med svensk, hvid arbejdskraft for cirka 350 kroner i timen? At rive ud indvendig og "løse" skillevægge, rive gulvet op og bygge nyt gulv går nok ikke på en uge for to mand, jeg ville gardere med to uger med lidt omkringarbejde og spildtid. 160 timer x 350 = 56.000 kroner. Materialet er en betydeligt mindre post.
Hvis dette går godt, og skimmelskaderne er begrænset til selve gulvet, så tilkommer der jo udgifter til ny gulvbelægning, genoprettelse af el og VVS, skillevægge, indvendig trappe og indretning - for måske lige så mange penge for enkel udførelse eller udgifter uden øvre grænse afhængigt af personlig smag
Har I tænkt jer, at huset skal stå tilbage med enkel standard uden store renoveringer, så kunne dette måske være en idé. Men har I tænkt at modernisere/bygge til moderne standard, så ville jeg sætte husets værdi til nul og regne med at bygge et nyt hus. Den gamle husstruktur tror jeg er til mere besvær end nytte for at forme et nutidigt hjem/fritidsbolig.
Hvis dette går godt, og skimmelskaderne er begrænset til selve gulvet, så tilkommer der jo udgifter til ny gulvbelægning, genoprettelse af el og VVS, skillevægge, indvendig trappe og indretning - for måske lige så mange penge for enkel udførelse eller udgifter uden øvre grænse afhængigt af personlig smag
Har I tænkt jer, at huset skal stå tilbage med enkel standard uden store renoveringer, så kunne dette måske være en idé. Men har I tænkt at modernisere/bygge til moderne standard, så ville jeg sætte husets værdi til nul og regne med at bygge et nyt hus. Den gamle husstruktur tror jeg er til mere besvær end nytte for at forme et nutidigt hjem/fritidsbolig.
Tak, dette lyder rimeligt. Fik et overslag fra en af dem, der inspicerede, som er tidligere tømrer - Han sagde noget omkring 200 000 sek for arbejdet. Huset i sig selv har fået gode bedømmelser så at sige & prisen var rimelig, inden dette blev opdaget, så nu må jeg sætte pres på sælgeren og se, om vi kan prutte 
Klik her for at svare