Hej, jeg bliver nødt til at udskifte knutbrædderne, da de er begyndt at rådne i nederkanten. Jeg har målene på brædderne, men undrer mig lidt over teknikken. Nogle siger, at snittet i underkanten skal være lige, andre med vinkel så vandet drypper af.
Hvad kan gå galt, når jeg river/udskifter? Hvilken søm bruger I? Ja, mange dumme spørgsmål... Men I plejer at være venlige i dette forum
)
Hvad kan gå galt, når jeg river/udskifter? Hvilken søm bruger I? Ja, mange dumme spørgsmål... Men I plejer at være venlige i dette forum
Nedkanten skal være vinklet i ca. 15 grader, for vandslipet.
Panelspik eller 3" spik varmforzinket.
Det går også at skrue med udendørsskrue men det bliver ikke lige så pænt.
Lad der være lidt luft forneden, så det ikke står på den flade, der ses på billedet.
Panelspik eller 3" spik varmforzinket.
Det går også at skrue med udendørsskrue men det bliver ikke lige så pænt.
Lad der være lidt luft forneden, så det ikke står på den flade, der ses på billedet.
Ja skruer altid knudebrædder og foder udendørs. Skruer dem i væggen og sammen så de bliver tætte.
Tænk på at der er forskellige dimensioner på dem, ofte 22x170 22x145, og at du sætter dem rigtigt så knuden ser lige bred ud.
Tænk på at der er forskellige dimensioner på dem, ofte 22x170 22x145, og at du sætter dem rigtigt så knuden ser lige bred ud.
Tak, har du et godt trick til at save vinklen? Man kan måske bede dem på trælasten om at save brædderne.larsbj sagde:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,411 indlæg
Foderbrædder plejer at blive savet lige for at få en pæn nederkant. Det bliver unødvendigt kompliceret at save drypnæse på dem og få det pænt dér, hvor de mødes, synes jeg.
Dine har sandsynligvis ikke haft godt af at være så tæt på terrassen, så nogle mm mere afstand er nok bedst for foderet. Vandstænk eller at træet står mod noget er gode måder at forkorte levetiden på panel, men nogle gange må man bare leve med det.
Dine har sandsynligvis ikke haft godt af at være så tæt på terrassen, så nogle mm mere afstand er nok bedst for foderet. Vandstænk eller at træet står mod noget er gode måder at forkorte levetiden på panel, men nogle gange må man bare leve med det.
Ja, jeg kan forestille mig, at det ellers bliver et op og ned V lige i hjørnet med vinkler på brædderne i underkanten?Rickard.ag sagde:
Foderbrædder plejer at blive savet lige for at få en pæn underkant. Det bliver unødvendigt kompliceret at save drypnæse på dem og få det pænt hvor de mødes, synes jeg.
Dine har sandsynligvis ikke haft godt af at være så tæt på terrassen, så nogle mm mere mellemrum imellem er nok bedst for foderet. Vandstænk eller at træet står mod noget er gode måder at forkorte levetiden på panelen, men nogle gange må man bare leve med det.
Det er bare at lade være med at save helt ud på den ene, så ses det ikke.Tobias Ferm sagde:
Jeg har revet panelen af mange huse og erfaringen er at dem med lige kant har klaret sig betydeligt dårligere.
Klik her for at svare

