RilleRock
Hej,

Har et genbrugselement i entreen, som har været tapetseret d^_^b
Efter jeg begyndte at fjerne tapet+lim, indså jeg, at elementet havde en bule, og den første tanke om at lakkere det om gik i vasken.

Så jeg tænkte, man kunne beklæde det med ny fin plade, som blikkenslageren har bukket til.
Man vil helst ikke have nogle synlige skruer.
Findes der noget lim til plade/plade, som kan klare varmen?

11rg45v.jpg

Tyresö
Hvorfor lægge så meget arbejde og penge i (blikarbejde og metal er ikke gratis) et gammelt element? Hvis du involverer en blikkenslager i projektet, så bliver det billigere at købe et nyt element.

Vil ikke påstå, at blikkenslagere er dyrere end andre håndværkere, men i denne sammenhæng overstiger hans/hendes timeløn (inkl. moms) hvad et nyt element koster.

Kan ikke lade være med at være nysgerrig: Hvorfor bekymre sig om et gammelt element, som ikke engang er fra begyndelsen af århundredeskiftet?

RilleRock
Tyresö sagde:
Hvorfor lægge så meget arbejde og penge (blikslagerarbejde og plade er ikke gratis) på et gammelt element? Hvis du inddrager en blikslager i projektet, bliver det billigere at købe et nyt element.

Vil ikke påstå, at blikslagere er dyrere end andre håndværkere, men i denne sammenhæng overstiger hans/hendes timetakst (inkl. moms) hvad et nyt element koster.

Kan ikke lade være med at være nysgerrig: Hvorfor fokusere på et gammelt element, som ikke engang er fra begyndelsen af århundredeskiftet?
At klippe og bøje en plade 2 gange bør blive billigere end et nyt element? Dvs. jeg ringer dem og siger målene samt henter det, når det er klart.

Jeg har et splinternyt element stående i garagen, som skulle op, som jeg har købt af en VVS-grossist. Dog er en bekendt blikkenslager, og han sagde, at mit nuværende supergamle aluminiumelement varmer op til halvanden gang mere end det nye. Og det er grund nok for mig, da jeg kan spare meget energi.

Virker det mere forståeligt nu?:D

RilleRock
Dette genvindingslement er det eneste jeg har, og det holder hele huset varmt bortset fra når det er aller koldest.
At skifte til et element, der ikke er lige så effektivt, så jeg behøver bruge elradiatorer mere, er dumt.
I de andre rum sidder elradiatorer, og derudover har jeg en LLVP.
Mao behøver jeg at få så meget varme ud som muligt, så jeg kun behøver tilføje elvarme, når det er aller koldest.

Ja, der findes varmebestandig lim. Det bruges bl.a. til at lime køleplader på halvlederkomponenter i computere osv. Tag til byggemarkedet og spørg, jeg mener at jeg har set det hos clas ohlsson også.
Tænk dog på at du ændrer elementets varmeledningsevne, når du lægger et ekstra lag plade på. Jeg har ingen anelse om hvad det ville indebære, men det føles som om det bliver dårligere. Måske skulle du overveje elementbeskyttelse i stedet?

RilleRock
rokka sagde:
Ja, der findes varmebestandigt lim. Det bruges blandt andet til at lime køleplader på halvlederkomponenter i computere etc. Tag til byggemarkedet og spørg, jeg mener at jeg har set det hos clas ohlsson også.
Tænk dog på, at du ændrer elementets varmeledningsevne, når du lægger et ekstra lag plade på. Jeg har ingen anelse om, hvad det ville indebære, men det føles som om det bliver ringere. Du kunne måske overveje elementbeskyttelse i stedet?
De bliver åbne opad, og en halv mm plade rundt omkring burde ikke forringe det så meget.
Men ja, jeg kan tage fejl.
Vil prøve med pladen, da de kun koster omkring 300 kr, så må man se.
Du mener en elementbeskyttelse i træ?
Det må da om noget forringe varmeledningsevnen?
Har kigget lidt rundt, og mange har sagt netop det.
Men sandt, mange af dem er flotte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.