Har taget vindtrappen ned for at hæve loftet i kældertrappen... Ved "bunden" af vindtrappen var der et lille gulv, som nu skal væk.
Bryder gulvet op, og hvad finder man... To radiatorrør og en bærende bjælke, der støtter drengens soveværelse
Radiatorrørene kan bare skiftes ud med kobberrør og lægges på den nye væg, der skal opføres.
Men bjælken...
Der ligger en bjælke parallelt med trappen, som jeg håbede ville gå hele vejen ud til ydervæggen, men den sluttede kort efter vindtrappen, hvor den hviler på en af gulvreglerne fra soveværelset, der går til hjertevæggen. Min tanke er at save den gulvregel over og så forlænge reglen, der går parallelt med trappen, så den slutter ved ydervæggen i stedet (som jeg håbede, det var fra starten).
Spørgsmålet er, hvordan man bedst fastgør disse tre regler sammen.
Billede et viser, hvordan reglerne sidder i dag, og billede to viser, hvordan de skal sidde. Jeg overvejede at bryde loftet op i kælderen og sætte de største vinkelbeslag, jeg kan finde (måske flere) i det "hjørne", der bliver dannet. Og derefter sætte en hulplade på den anden side. Jeg håber at få fat i en hulplade, der er 800x200 for at dække så stort et areal som muligt.
Overvejer også at sætte et T-formet fladjern under reglerne for at støtte det lidt ekstra. Det fladjern bruger jeg nok 4 mm eller noget i den stil.
Kan dette holde? Eller kan nogen klog person her komme med en bedre løsning.
EDIT: Reglerne er 70x210