Åben væg mellem køkken og gang under renovering, trærammer og ledninger synlige, stige og værktøj på gulvet. Åben væg med træramme og stiger, elektriske ledninger oppe til venstre; vægrum under renovering. Åben vægkonstruktion mellem køkken og hall med træramme og ledninger synlige. En stige står op ad væggen, klar til renovering. Loftområde med synlige trækonstruktioner og affald nedenunder, oplyst af en lommelygte. Loftkonstruktion under gulv med træbjælker, isolering og byggeaffald. Synlige røde stropper og strøer under den eksisterende struktur. Billede af et loftsrum med træbjælker, isoleringsmateriale og en rød værktøjstang liggende blandt byggematerialer i dårlig belysning. Blåkopi med plantegning af hus, viser vægge, mål og markeret åbning; brugt til køkken- og hallrenovering. Teknisk beskrivelse af bygningsprojekt med detaljer om materialer og konstruktion, herunder beton, isolering og vægtyper. Dokument på lineeret papir. Håndtegnet teknisk skitse af væg og tagkonstruktion, viser mål og materialer til renovering, ulæselig tekst ses rundt om tegningen. Dokument med byggebestemmelser og materialebetegnelser for et husprojekt, skrevet i hånden på svensk med dato 19. september 1961. Tegning af vægstruktur med detaljer som teglblokke og armering. Tekst omkring illustrationen beskriver mål og materialer. En hånd holder papiret. Byggetegning af hus med markeringer og driftsnotater, der viser en facadeside med mål og proportioner. Byggetegning med belastningsberegning for tag og bjælkebog over kælder. Detaljer om materialevalg, inklusiv træ og profilstål nævnes. Håndskrevne beregninger på arkitekttegning med specifikationer for vægt og dimensioner til byggeprojekt i hus. Ritning med tekniske beregninger og noter relateret til afstivning og åbning i en væg mellem køkken og hall. Håndskrevet papir med tekniske beregninger og tal vedrørende byggeprojektet, herunder information om tagelementer og belastningsgrænser. Byggetegning med beregninger for vægt og materialer til renovering af køkken og hall inklusive bjælker og belastningsnoter. Hej!

Da vi købte vores hus i 2016, byggede jeg en åbning mellem køkken og gang til.

Nu har vi tænkt os at åbne op igen i forbindelse med en større renovering af køkken og gang.

Jeg skal derfor flytte 2 reglar for at kunne ændre åbningen.

1 af disse reglar går fra syll op til en hammarband, der ligger under tagstolarna.
1 regel går fra en eksisterende "avväxling" over den nuværende åbning op til hammarband.

1 af disse reglar bærer også 1 loftsbjælke til køkkenet og 1 til gangen.

Hvordan bør jeg gå til værks for at kunne få den åbning jeg ønsker?
Hvordan ville I have gjort?
Som det er opskåret i gipset på billedet er ca. så stort hullet er tænkt at være.

Vedhæfter tegning og billeder.

663501-1ceb4eb32dc9942360a0ae886d72f684.jpg

Som du kan se på billedet ovenfor, er det en bærende væg (bjælker forbinder på den), så du kan ikke ændre det uden et design og tilladelse

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.