Står i begreb om at udvide en spejldør for at fortsat kunne bruge den gamle stil til en skydedør. Idéen er på en eller anden måde at sammenføje en hel dør med en halv, og på den måde få 1,5 dør, dvs ca 120 cm dør - perfekt som skydedør. MEN hvordan gør man dette i praksis? Hvordan sammenføjer jeg dem med minimal risiko for, at de bevæger sig => revnedannelse i malingen. Hvordan opnår man fornuftig præcision i pasningen mellem dørene? Hvordan får jeg delene til at hænge sammen med fornuftig styrke?

MEGET taknemmelig for alle idéer! :)

Mvh,

John

jmw sagde:
Står i begrepp at udvide en spejldør for fortsat at kunne bruge den gamle stil til en skydedør. Ideen er at på en eller anden måde sammenføje en hel dør med en halv og derved få 1,5 dør, dvs. ca. 120 cm dør - perfekt som skydedør. MEN hvordan gør man dette i praksis? Hvordan samler jeg dem med minimal risiko for, at de bevæger sig => revner i malingen. Hvordan opnår man fornuftig præcision i pasningen mellem dørdelene? Hvordan får jeg delene til at hænge sammen med fornuftig styrke?

MEGET taknemmelig for alle ideer!:)

Mvh,

John
Man tager spejlene ud og laver nye spejle og samler i rammen....

Hvis du har to døre, er det jo bare at tage ud materielet som du har brug for fra den ene stamme og forlænge den anden. Bruger du dig af den rigtige samleteknik og forslagsvis et 2-komp. PUR-lim får du meget stærke samlinger.

man kan jo have dobbeltdør som dobbeltskydedør - man skyder hver halvdel til sit hul ;). Enklest?
gaia

Jeg ville have gjort dørene smallere og limet dem sammen (dobbelt-spejle).
Tag begge døre fra hinanden i dele. Kløv en strimmel væk i midten af alle spejlene og lim dem sammen igen, skær over, midtstykke og understykke.

Nu ved jeg ikke, hvordan du har tænkt at bruge døren, dvs. stil på resten, hvor i rummet, indbygget eller udenpåliggende, men på rette sted tror jeg, at det ville have været pænt at indfælde glas (ugennemsigtigt eller gennemsigtigt, måske med et pænt mønster?) i bagkanten på skydedøren med en ramme, der matcher yderranden af dørbladet.
Med et pænt fuskblæstret mønster (sådan noget som man klistrer på) tror jeg, at det kan blive rigtig fedt.
Lidt overraskelseseffekt, når man lukker døren. :)

• Skydedør med tre paneler og indfældet glas, potentielt til at tilføje et mat mønster for dekorativ effekt.
Havde taget døren, der skal bruges. Kløvet den på midten. Med fordel med festo sav og skinne eller bordsav. Og derefter skære væk så meget som nødvendigt fra reservebladet. Og så kexet og limet delene sammen og sat det i spænd med tvinger. Hvis der er risiko for, at spejlene falder fra hinanden, når man saver i bladet, ville jeg have sømmet dem fast med dykkert.

Mvh Putte

Tak for alle svar! Jeg skal have døren til soveværelset, hvorfor det skal være mørkt og fint. Derfor falder den ellers gode idé med glas i døren bort.

Det bliver nok, at jeg kexar sammen en halv dør med en hel. Dermed vil jeg få tre "spejlrammer" ved siden af hinanden. Lidt anderledes, men det kan nok blive godt. Jeg har fået en pris hos en møbelsnedker på "et par hundrede". Det burde være rimeligt, hva?

Mvh,

John

Det er de bifoagde døre, jeg skal sammenføje...

• To dørkarme i en gang med parketgulv, en grøn væg, et lille bord og en plante.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.