Hej!
Jeg er i gang med at renovere mit køkken.
Kaklerne, der sad, var s tykke og sad så fast, at gipsen fulgte med, da jeg forsøgte at fjerne kaklerne. Så jeg valgte at save den del væk, hvor kaklerne sad.
Men nu er jeg lidt i tvivl her, på ydervæggen sad der jo plastik mod gipspladen. Hvad gør jeg, når jeg vil sætte gips tilbage i hullet nu? Selv hvis jeg sætter plastik bag pladen, vil der jo komme luftsprækker i samlingerne?

Skal vel tilføje, at plasten sad fast på gipsen, kunne ikke undgå at fjerne plasten også..

Hvor stor en bid mangler der? Kan du tage et billede? Hvis køkkenet ligger mod en ydervæg og plast mangler, kan du forsøge at sætte en lille plastbit på og tætne, hvis det er muligt, ellers er det ikke hele verden.

• Synes
Lizzy78
  • Laddar…
Lizzy78 Lizzy78 sagde:
Skal vel tilføje at plasten sad fast på gipsen, gik ikke at undgå at fjerne plasten også..
Skarv i ny aldersbestandig plast. Der findes speciel tape til dette. Den har vulkaniserende effekt, dvs den sidder som FN. Det bliver tæt.

• Synes
Lizzy78
  • Laddar…
P Per i Hamrånge sagde:
Skarva i ny åldersbeständig plast. Det finns speciell tape for detta. Den har vulkaniserende effekt, dvs den sidder som FN. Det bliver tæt.
Aha, men hvordan taper jeg fra indersiden når plasten sidder fast i gipset?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvor stort et stykke mangler der? Kan du tage et billede? Hvis køkkenet ligger op mod en ydervæg, og der mangler plastik, kan du forsøge at sætte et lille stykke plastik på og tætne, hvis det er muligt, ellers er det ikke hele verden.
Ydervæggen er kun ved vinduet....vil også fjerne fliser under vinduet...

• Renovering af køkken med delvist fjernede vægplader, synlig isolering og uafdækket elstik ved vindue. Lampe og møbler er flyttet til siden.
Spørgsmålet er, om I måske burde fjerne alle gipsskiverne, så det bliver nemmere at få på plads plasten mm.

• Synes
Lizzy78
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Spørgsmålet er om I måske burde fjerne alle gipspladerne så det bliver lettere at få til plasten mm.
Det kommer jeg ikke til at orke... er alene og gør dette, har kun lidt hjælp om aftenerne... orker ikke at bære store gipsplader hjem selv..

Lizzy78 Lizzy78 sagde:
Det kommer jeg ikke orke med...er alene og gør dette, har kun lidt hjælp om aftenerne...orker ikke bære hjem store gipsskiver selv..
På dit billede ser det jo ud som om du har revet en hel del gips allerede. Antager at du må erstatte med ny gips alligevel. De gamle stykker kan du ikke bruge. Måske lige så godt at trods alt slæbe hjem en bunke plader og gøre det ordentligt. Riv alt. Ny plastik som tapes mod gammel plastik. Nye gipsskiver, spartle og slibe. Bliver flot og godt. At overveje: OSB plader bag gipset, så bliver ophængning af skabe og andet meget enklere. Bygger jo 13mm, men hvis det kan være der, er det at foretrække (synes jeg).

• Synes
Lizzy78
  • Laddar…
P Per i Hamrånge sagde:
På din bild ser det jo ud som om du har revet en hel del gips allerede. Antar at du skal erstatte med nyt gips alligevel. De gamle stykker kan du ikke bruge. Måske lige så godt at alligevel slæbe hjem en bunke plader og gøre det ordentligt. Riv alt. Ny plast som tapes mod gammel plast. Nye gipsplader, spartle og slibe. Bliver flot og godt. At overveje: OSB plader bag gipset, så bliver ophængning af skabe og andet meget nemmere. Bygger jo 13mm, men hvis der er plads er det at foretrække (synes jeg).
Nej, helt klart skal jeg erstatte med nyt gips, men jeg har små plader gips hjemme allerede som jeg havde tænkt at bruge til det. Jeg overvejer alligevel den tape du nævnte, skal ind til byggemarkedet i dag og bede om yderligere råd og se hvad jeg får med mig hjem..:)

Tak for alle svar! Det er rart at høre andres tanker, så man har nogen at sparre med!

Opdatering..
Efter at have tape og lappet med plast og sat igen med gips, kunne jeg alligevel ikke sove godt om natten... Føler mig simpelthen for usikker på, at jeg har lavet et godt stykke arbejde.
Så i dag ringer jeg rundt til byggefirmaerne for at hyre professionelle til dette... bedst at indse sine begrænsninger...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.