Hej!
Jeg er i gang med at renovere mit køkken.
Kaklerne, der sad, var s tykke og sad så fast, at gipsen fulgte med, da jeg forsøgte at fjerne kaklerne. Så jeg valgte at save den del væk, hvor kaklerne sad.
Men nu er jeg lidt i tvivl her, på ydervæggen sad der jo plastik mod gipspladen. Hvad gør jeg, når jeg vil sætte gips tilbage i hullet nu? Selv hvis jeg sætter plastik bag pladen, vil der jo komme luftsprækker i samlingerne?
Jeg er i gang med at renovere mit køkken.
Kaklerne, der sad, var s tykke og sad så fast, at gipsen fulgte med, da jeg forsøgte at fjerne kaklerne. Så jeg valgte at save den del væk, hvor kaklerne sad.
Men nu er jeg lidt i tvivl her, på ydervæggen sad der jo plastik mod gipspladen. Hvad gør jeg, når jeg vil sætte gips tilbage i hullet nu? Selv hvis jeg sætter plastik bag pladen, vil der jo komme luftsprækker i samlingerne?
Hvor stor en bid mangler der? Kan du tage et billede? Hvis køkkenet ligger mod en ydervæg og plast mangler, kan du forsøge at sætte en lille plastbit på og tætne, hvis det er muligt, ellers er det ikke hele verden.
Medlem
· Stockholm
· 820 indlæg
Ydervæggen er kun ved vinduet....vil også fjerne fliser under vinduet...Jonatan79 sagde:
Medlem
· Stockholm
· 820 indlæg
På dit billede ser det jo ud som om du har revet en hel del gips allerede. Antager at du må erstatte med ny gips alligevel. De gamle stykker kan du ikke bruge. Måske lige så godt at trods alt slæbe hjem en bunke plader og gøre det ordentligt. Riv alt. Ny plastik som tapes mod gammel plastik. Nye gipsskiver, spartle og slibe. Bliver flot og godt. At overveje: OSB plader bag gipset, så bliver ophængning af skabe og andet meget enklere. Bygger jo 13mm, men hvis det kan være der, er det at foretrække (synes jeg).Lizzy78 sagde:
Nej, helt klart skal jeg erstatte med nyt gips, men jeg har små plader gips hjemme allerede som jeg havde tænkt at bruge til det. Jeg overvejer alligevel den tape du nævnte, skal ind til byggemarkedet i dag og bede om yderligere råd og se hvad jeg får med mig hjem..P Per i Hamrånge sagde:På din bild ser det jo ud som om du har revet en hel del gips allerede. Antar at du skal erstatte med nyt gips alligevel. De gamle stykker kan du ikke bruge. Måske lige så godt at alligevel slæbe hjem en bunke plader og gøre det ordentligt. Riv alt. Ny plast som tapes mod gammel plast. Nye gipsplader, spartle og slibe. Bliver flot og godt. At overveje: OSB plader bag gipset, så bliver ophængning af skabe og andet meget nemmere. Bygger jo 13mm, men hvis der er plads er det at foretrække (synes jeg).
Opdatering..
Efter at have tape og lappet med plast og sat igen med gips, kunne jeg alligevel ikke sove godt om natten... Føler mig simpelthen for usikker på, at jeg har lavet et godt stykke arbejde.
Så i dag ringer jeg rundt til byggefirmaerne for at hyre professionelle til dette... bedst at indse sine begrænsninger...
Efter at have tape og lappet med plast og sat igen med gips, kunne jeg alligevel ikke sove godt om natten... Føler mig simpelthen for usikker på, at jeg har lavet et godt stykke arbejde.
Så i dag ringer jeg rundt til byggefirmaerne for at hyre professionelle til dette... bedst at indse sine begrænsninger...
Klik her for at svare