Hvordan løser man det på en god måde tror du? er det lamellfræs der gælder? findes der et godt alternativ? vil jo nødig skulle vente til mandag for at få det løst. Tips er velkomne! /Mvh Olof

• Træbordplade med udskæring i hjørne og synlige skruetrækkere i et skab. Fokus på præcision i snit og værktøj i baggrunden.
  • Køkkenbordspladeinstallation med udskæring til vask og værktøj omkring.
Måske man kunne bore og skrue fra siden i hullet, der er udsavet på den ene plade. Det er dog bekymrende lidt materiale tilbage til kanten, så der er risiko for, at det måske flækker.

Har du en overfræser så kan du køre fugekexspor med en falsfræser og lime dem med en stav.
Køber du samtidig lange tvinger så kan du klemme pladerne sammen.
http://www.jula.se/sidfalsfras-3-2mm-186120

Hvis du bor tæt på Hornbach eller Bauhaus så har jeg for mig, at de har beslagene man plejer at bruge derhjemme, men som lordi sagde, der er ret lidt mtrl tilbage i den ene plade.

Jo; lige præcis at der er så lidt materiale tilbage gør jo, at jeg må vælge den "sikreste" gode måde. Hvor mange spor kan man slippe afsted med, hvis man vælger at kexa?

Skulle fræse ud på "hulsiden" ca en halv cm under overkanten og hele vejen ned. Så lime en strimmel birkekrydsfiner ind. Så er det bare at skrue sammen.

• Synes
Funne
  • Laddar…
Måske et dumt spørgsmål, men skal de være sammenføjet?

Lige så godt, at jeg følger op på tråden. Det blev til, at jeg brugte det, jeg havde derhjemme; og jeg syntes, det blev ret godt til sidst. Det ville sikkert være blevet bedre ved at fræse og bruge kex, men med forskellige dybder på væggene og plader, der havde bevæget sig lidt skæve, kan man ligesom alligevel ikke trylle væk, at der faktisk er to plader. Nå! Lagde pladerne i højde med hinanden, maskeringstape hen til kanterne, borede 2 stykker huller á 8mm fra udsavningen ved kogepladen ind i begge plader, lagde lidt trælim i hullerne og silikone langs med dybden, bankede trædyvler ind, så de sad ca. 2cm ind i hver plade, og satte 2 tvinger fra vask-udsavning til kogeplade-udsavning, og så på med silikone langs med samlingen. Køkkenbordplade i træ med monteringsarbejde, værktøj i skuffe og silikon langs skarver, mod en hvid væg. En sammenføjning af to træplader i en bordplade med tydelig samling, understøttet af trælim og silikonetætning, med værktøj i baggrunden.

Senest redigeret:
  • Synes
DrKron og 4 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.