13,125 læst ·
5 svar
13k læst
5 svar
.Skal skifte altandør...hvordan er målene?
Jeg ville tro, at du har en dør, der er 87-88cm bred og 208cm høj yderkant karm. Det mål, man taler om, når det gælder yderdøre, indvendige døre, altandøre og vinduer, er indbygningsmålet (hvor stort hul man skal have). I dit tilfælde hedder det 9-21.
Medlem
· västra götalandslän
· 58 indlæg
Hej!
Prøver at tage tråden op... Jeg skal skifte altandør, men den nye er ca. 5 cm større end den gamle. Er der noget specielt, jeg skal tænke på, eller er det bare at måle op og gå i gang med tigersaven? F.eks. skal jeg gøre hullet større på begge sider, eller skal jeg kun save i den ene væg?
Prøver at tage tråden op... Jeg skal skifte altandør, men den nye er ca. 5 cm større end den gamle. Er der noget specielt, jeg skal tænke på, eller er det bare at måle op og gå i gang med tigersaven? F.eks. skal jeg gøre hullet større på begge sider, eller skal jeg kun save i den ene væg?
Gætter på, at der sidder regler på hver side af døren, 5 cm tager du jo af hele reglen, hvilket kan være en god idé at se, hvordan det virkelig ser ud, INDEN du sætter tigeren i væggen. Halve reglen på hver side svækker jo bæringen en del også med risiko for revner.
Riv enten panelen på ydersiden eller overfladen på indersiden ned for at danne dig et indtryk, inden du går i gang, er min mening.
Mere info eller måske billeder hjælper, stenhus, træhus osv.
Riv enten panelen på ydersiden eller overfladen på indersiden ned for at danne dig et indtryk, inden du går i gang, er min mening.
Mere info eller måske billeder hjælper, stenhus, træhus osv.
Medlem
· västra götalandslän
· 58 indlæg
Hej!
Tak for dit hurtige svar. Jeg er begyndt at rive lidt på indersiden for at se, hvordan det ser ud. Opdagede f.eks., at det var tæt med sammenrullede aviser..... bare sådan en ting!! Nå, jeg river videre og gemmer alt, hvis man er nødt til at lappe det sammen igen.
Høres
Tak for dit hurtige svar. Jeg er begyndt at rive lidt på indersiden for at se, hvordan det ser ud. Opdagede f.eks., at det var tæt med sammenrullede aviser..... bare sådan en ting!! Nå, jeg river videre og gemmer alt, hvis man er nødt til at lappe det sammen igen.
Høres
Jeg skal skifte en altandør, der ser ud til at have nogenlunde samme mål som din. Problemet er, at jeg husker, hvor overraskede vi blev i vores forrige hus, da den nye dør var meget smallere end den gamle!! Glassets vægt med tre glas er jo så meget tungere og kræver meget kraftige rammer og karme, så åbningen bliver meget lille. Mon det kommer til at se grimt ud?
Klik her for at svare