Jeg har lige fået sat en garage op med OSB og gips på indvendige vægge og i loftet.

Er der nogen speciel grund (bortset fra udseendet) til, at man spartler gipsforbindelserne?

For min egen del er det lige meget. Jeg havde bare tænkt mig at male det hele med en halvblank lys grå farve.

Garagen vil blive brugt som værksted til reparation af biler.
 
R
Bare æstetisk intet andet, så mal på
 
Jeg overvejede brandklassificering eller om eventuel luftfugtighed kryber ind i samlingerne?
 
For den sags skyld gør spackel hverken til eller fra. En "brandvæg" med dobbeltgips bygger man med forskudte pladesamlinger.
 
BigR
Hvis du ikke har dampspærre/ dampbremse så er det vel en pointe at spartle og male alle gipsfuger ud over det æstetiske.
 
I væggene er det gips/osb/plast og i loftet gips/gitterpanel/plast i den rækkefølge, så det er vel ingen fare for fugten da.
Derefter er det træramme med isolering, og fibercementplader på ydervæggene, råspont og tagpap på taget.

Jeg måske spartler igen skruehullerne, hvor de ses, for det er jo ikke så slemt :)
 
Husk at lægge en "remsa" i spartelmassen, hvis du spartler samlingerne, ellers sprækker det lettere.

Lavede fejlen uden remsa på det gamle sted=sprække
I det nye garage brugte jeg remsa, og det har holdt sig, det synker også mere uden remsa
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.