5,025 læst ·
8 svar
5k læst
8 svar
Skal man prime ved udjævning af væg (husfix)
Jeg havde selv tænkt at jævne nogle steder i køkkenet, hvor det er blevet ujævnt efter at vi fjernede gammelt flisebelægning og vægmonterede skabe, for at spare lidt på den allerede gigantiske håndværkerregning.:S
Men jeg er ikke sikker på, hvilket materiale der er det bedste. Husfix brugte svigerfar til at spartle huller i betonvæggen, men han primede ikke. Nu læser jeg, at man skal bruge primer på beton, gælder det også, hvis man bare skal jævne væggen ud og ikke flise eller lignende ovenpå?
Hvorfor kan man ikke bare bruge gips undrer jeg mig også over? Hvad er forskellen?
Men jeg er ikke sikker på, hvilket materiale der er det bedste. Husfix brugte svigerfar til at spartle huller i betonvæggen, men han primede ikke. Nu læser jeg, at man skal bruge primer på beton, gælder det også, hvis man bare skal jævne væggen ud og ikke flise eller lignende ovenpå?
Hvorfor kan man ikke bare bruge gips undrer jeg mig også over? Hvad er forskellen?
Jeg var i den lokale (og velassorterede) farvehandel, men de havde kun husfix og modelgips at vælge imellem. Sælgeren mente, jeg lige så godt kunne bruge modelgips. Hvad er der galt med modelgips til formålet? Bortset fra at overfladen bliver glattere end betonen.
Der findes, gå til en rigtig byggemarked. Modellgips vil ikke fungere.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6158
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6158
Klik her for at svare
