Jeg overvejer at sænke loftet i badeværelset. Jeg skal skrue reglerne mod væggen og ikke mod loftet. Dog er der fliser hele vejen op til det nuværende loft, derfor undrer jeg mig over, om det er muligt at lime reglerne mod fliserne? (PL-fix eller PL600)

Badeværelset er lille, ca. 160x180.

L
Hvad er det for nogle vægge? Er det ikke bedre, du skruer reglarne fast med Spikplugg 8x80? Du skal også bore igennem med kakelborr.

Lolight sagde:
Hvad er det for vægge? Er det ikke bedre du skruer fast reglerne med Spikplugg 8x80? Du skal bore igennem med kakelborr også.
Pudsvæg bag kaklen.

Du spørger måske, men skal jeg først forborre reglerne og så markere alle hullerne med blyant for derefter at vide, hvor jeg skal kakel-bore? Eller findes der en lettere metode? Skruen bliver måske 8mm(?) Så kan jeg maksimalt forborre med 6mm bor (i reglen) og det bliver en pokkers smal blyant ;) Eller lægger jeg reglen mod væggen og lader træboret "ridse" en markering i kaklen?

C
Jeg ville have boret i fugen. 100 gange nemmere, men så skal du vælge en huldiameter, der ikke overskrider fugens bredde alt for meget. Så passende rawlplug og skrue helt enkelt.

L
Altid tricky med fliser. Jeg ville nok have sat malertape på væggen. Forboret reglarne med 8mm træbor. Så i med et 8mm stålbor op med reglen mod væggen, bore lidt med stålborret, det ridser tapen. Så ved du, hvor du skal gå på med fliseboret. Eller noget sådant. Ikke noget, jeg selv har prøvet.

richardtenggren
Er ikke PL400(i stedet for PL600?) og sømplug nemmest, hvis man antager det er mursten/stenvæg.
Du kan jo bore igennem lægte og fliser med betonbor også. Slår du bare af slaget, så er min erfaring, at det fungerer fint med betonbor på fliser.
Jeg har kørt med borehammeren gennem lægte+loft i samme omgang for sømplug, når jeg har sænket vores loft i lejligheden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.