1,801 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
skal jeg benytte lejligheden til at isolere indvendigt?
For et par år siden efterisolerede jeg ydervæggene udvendigt med 95 mm mineraluld. Derudover er der "ingen" isolering i vores gamle planke-vægge, bortset fra et luftlag og trætex(!?).
Der er ingen plastfolie i væggene.
skal bygge et badeværelse og i den forbindelse rive de gamle gipsplader på væggene indvendigt og opstille en væg i henhold til sikker vands "vådrumsvæg 2012".
skal jeg isolere mellem de nye 45x70 reglarne indvendigt? Kommer jo da til at få isolering både indvendigt og udvendigt i ydervæggen.
Væggen vil da bestå af følgende, i gennemsnit indefra og ud: klinker - tætningslag - vådrumsgips - krydsfiner - 70 mm isolering/reglar - planke-væg - 95 mm isolering/reglar - vindpap - panel.
Kan dette medføre noget negativt, eller er det udelukkende positivt at isolere så meget som muligt?
Der er ingen plastfolie i væggene.
skal bygge et badeværelse og i den forbindelse rive de gamle gipsplader på væggene indvendigt og opstille en væg i henhold til sikker vands "vådrumsvæg 2012".
skal jeg isolere mellem de nye 45x70 reglarne indvendigt? Kommer jo da til at få isolering både indvendigt og udvendigt i ydervæggen.
Væggen vil da bestå af følgende, i gennemsnit indefra og ud: klinker - tætningslag - vådrumsgips - krydsfiner - 70 mm isolering/reglar - planke-væg - 95 mm isolering/reglar - vindpap - panel.
Kan dette medføre noget negativt, eller er det udelukkende positivt at isolere så meget som muligt?
ok, så iom at jeg har et tætsigte i væggen, så løber jeg ingen risiko for at få fugtproblemer, hvis jeg sætter en 70 mm isolering indvendigt. Skal jeg for en sikkerheds skyld bygge et lille luftspalte på cirka 10 mm mellem den eksisterende plankevæg og isoleringen indvendigt, eller er det en unødvendig foranstaltning?
ok med mineraluld/stenuld eller skal man anvende en form for træfiberisolering?
ok med mineraluld/stenuld eller skal man anvende en form for træfiberisolering?
Klik her for at svare