Hej!

I færd med at bygge en garage, hvor væggene er 6 meter og gavlene er 5,5 meter.

Spekulerer nu på, hvad der er almindeligt, at lade væggene overlappe gavlene, som billedet viser til venstre.

Eller omvendt, at lade gavlen overlappe væggen, som billedet viser til højre.

Instinktivt føler jeg, at det kan være smart at lade væggen overlappe, som til venstre for derefter at få spærret til at ligge over gavlen og låse den mod væggene.

Findes der nogen regel, eller er det hip som hap?

Mvh
Fredrik

• Vægge og gavle i rektangulær formation: venstre væg overlapper gavl, højre gavl overlapper væg. Grønne vægge, røde gavle.
Mikael_L
Jeg ved ikke, om der findes nogen regel (tror ikke det).

Jeg chancer under alle omstændigheder på at lade gavlen overlappe langsiderne på vores garage.

Skitsen jeg har vedlagt på udførelsen, tror jeg, at jeg vil ændre lidt.
At lade de stående regler i gavlen blive længere, så de går op i gavlspidsen, føles som en fremragende idé. Derefter bliver det nemt at sætte 45x45'ere hele vejen op, så lægter og panel kommer det rette sted ...

• Byggtegning af garage med træspær, stolper og ramme til tag og vægge.
Hej!

Tusind tak for dit svar!
Meget flot skitse.

Jeg var også inde på at gøre som du først.
Men mavefornemmelsen siger, at det burde være omvendt.

I min bog "Garageboken" på side 70, findes der en skitse, men den viser dette dårligt, synes jeg.

Ved nogen om der findes en anden bog, som beskriver bygningen af rammen?

Mvh
Fredrik

Hej!

Fandt siden http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/ som ser ud til at kunne generere tegninger.
Kigger man på en ovenfra-tegning synes jeg, det ser ud som om siderne ligger overlappende med gavlene.
Kigger man på vægtegningen ser de ud som om de har mål der går over hinanden.
Dette forvirrede mig, indtil jeg kiggede på:
http://www.svenskttra.org/byggbeskr...&FileTypeId=103&Doc=broschyr&Cid=1012032&Pid=
Her ser det ud til, at de tapper væggene i hinanden på mindst 2 steder.

Hvad tror I om dette?
Har jeg tolket det rigtigt?

Mvh
Fredrik

• Plan over hus med målangivelser og sidestykke markeret. Visning ovenfra af strukturen med bemærkede vægge, hvoraf to ser ud til at være overlappende.
  • Bygningsplan med fire vægdiagrammer, viser målinger og strukturelle detaljer. Oplægger stillet spørgsmålstegn ved samlingen af gavl- og sidevægge.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.