Hej,
Jeg blev nødt til at gå op på taget her til aften for at sætte en lille hat på skorstenen (blæst af), det var alt andet end sjovt kan jeg sige, ingen fornøjelse at forsøge at komme ned igen
I hvert fald havde jeg rettet mig mod den skorstenslignende genstand som var nærmest kanten. Den har et bøjede rør, der stikker op. Da jeg først var der, så det ud som om der ikke skulle sidde noget der? De slangeklemmer, der sad på ydersiden af røret, så forslidte ud, så de kan ikke have siddet under en kappe. Desuden var min hat meget større end dette rør. Det der dog interesserede mig var, at røret syntes at gå ret langt ned i huset, og det duftede lidt som kloak!? Røret var fugtigt på indersiden og der var vanddråber overalt. Øverst sad der også noget tørret fedtet masse.
Jeg mistænker, at røret går til den metalboks på loftet, der cirkulerer luft i hele huset (inkl. kælder). Det er sandsynligvis her, den tager luften ud, da de øvrige ventiler i huset trækker ind.
Spørgsmålet er nu, skal det lugte lidt af kloak fra et rør som dette, eller kan der være fugtproblemer på vej her?
Jeg blev nødt til at gå op på taget her til aften for at sætte en lille hat på skorstenen (blæst af), det var alt andet end sjovt kan jeg sige, ingen fornøjelse at forsøge at komme ned igen
I hvert fald havde jeg rettet mig mod den skorstenslignende genstand som var nærmest kanten. Den har et bøjede rør, der stikker op. Da jeg først var der, så det ud som om der ikke skulle sidde noget der? De slangeklemmer, der sad på ydersiden af røret, så forslidte ud, så de kan ikke have siddet under en kappe. Desuden var min hat meget større end dette rør. Det der dog interesserede mig var, at røret syntes at gå ret langt ned i huset, og det duftede lidt som kloak!? Røret var fugtigt på indersiden og der var vanddråber overalt. Øverst sad der også noget tørret fedtet masse.
Jeg mistænker, at røret går til den metalboks på loftet, der cirkulerer luft i hele huset (inkl. kælder). Det er sandsynligvis her, den tager luften ud, da de øvrige ventiler i huset trækker ind.
Spørgsmålet er nu, skal det lugte lidt af kloak fra et rør som dette, eller kan der være fugtproblemer på vej her?
Du skal have et rør på taget, der lugter afløb, det er helt normalt, udluftning af afløbet, så du ikke får stop, når du skyller.snowjim sagde:Hej,
Jeg blev nødt til at gå op på taget i aften for at sætte en lille hat på skorstenen (blæst af), det var alt andet end sjovt kan jeg sige, ikke nogen fornøjelse at forsøge at komme ned
I hvert fald havde jeg sigtet mig ind på den skorsten-lignende genstand, som var nærmest kanten. Den har et bøjlet rør, der stikker op. Da jeg først var der, så det ud, som om der ikke skulle sidde noget der? De slangeklemmer, der sad på ydersiden af røret, så medtagne ud, så de kan ikke have siddet under en hætte. Desuden var min hat meget større end dette rør. Det, der dog interesserede mig, var, at røret syntes at gå ret langt ned i huset, og det duftede noget hen ad kloak!? Røret var fugtigt på indersiden, og der var vanddråber overalt. Helt oppe sad der også noget tørret snask.
Jeg mistænker, at røret går til den metalkasse på loftet, der blæser luft rundt i hele huset (inkl. kælder). Sandsynligvis er dette der, den tager luften ud, eftersom de øvrige ventiler i huset trækker ind.
Spørgsmålet er nu, skal det lugte lidt afløb fra et rør som dette, eller kan det være fugtproblemer på vej her?
http://adnews.se/husguidenjuli/luftning-av-avloppsstammen--en-ofta-förbisedd-funktion
Haha, jeg havde 2 stk hatte på skorstenen, så jeg satte den der, hvor den manglede, ganske enkelt. Jeg måtte bøje den lidt, så den sidder lidt hårdere, men sandsynligvis er et spændebånd sikrest, men jeg havde dog intet ved hånden.
Klik her for at svare