Hej!

Vi tænkte lidt forkert på vores overetage, først var tanken, at vi skulle have en stue i den ene ende, men nu har vi besluttet os for at have vores soveværelse der i stedet. Vores "master bathroom" er på overetagen, så det føles mere fornuftigt.

Gulvet er spånplade + klikparket og væggene er gips + vævmaling.

Jeg tænker at bygge skillevæggen selv og isolere, gipse. Elektriker skal tilslutte strømmen (skal flytte nogle stikkontakter).

SKAL jeg fjerne parketgulvet, inden jeg skruer reglar fast? En professionel har sikkert specialværktøj til dette, men jeg som glad amatør har ikke sådan noget.

/Henrik

Personligt ville jeg ikke bygge en skillevæg på et flydende klikgulv, der bevæger sig. En tanke er at med en rundsav indstillet på 14 mm (hvis parketten nu er 14 mm) save en rille på f.eks. 90 mm (70 mm regel + 10 mm for parketten at bevæge sig på hver side) hvor du skruer fast bundstykket i spånpladegulvet og bygger væggen ud fra det.

Måske har en anden en bedre idé.

jeg er enig gadu^ så havde jeg gjort det! Dette for at klikgulvet skal kunne bevæge sig! Hvis du sømmer eller skruer gennem klikgulvet, er der risiko for, at gulvet rejser sig ved varmevekslinger!

Okay tak for jeres svar. Bliver til at tegne meget nøje på gulvet inden da. Og forsøge at få fat i en rundsav der kan klare dette. Bororsan har kun en til omkring 150 kr, har testet den en gang, helt værdiløs.

/H

hen_rik79 sagde:
Okej tak for jeres svar. Bliver til at tegne meget nøje på gulvet inden da. Og forsøge at få fat i en rundsav som klarer dette. Bororsan har kun en for typ 150 kr, har testet den en gang helt værdiløs.

/H
En fremragende lejlighed til at købe sig en dyr og gedigen rundsav d^_^b som husejer kan man aldrig have for mange værktøjer :wow:

Ja, en ordentlig rundsav er nødvendig... og som husejer vil det nok ikke være eneste gang, du bruger den...

Hvis du gør som foreslået, har du ret stor margen. For der kommer jo plader udenpå, hvis du bygger med 1 lag OSB og et lag gips på hver side, så bliver væggen ca 120mm, derefter en gulvsokkel på 12mm på hver side også.

Helt rigtigt hempularen! Tankevurpa af mig at ikke tænke på, at han måske vil have plader på væggene også... ;)

gadu^ sagde:
Helt rigtigt hempularen! Tankevurpa af mig at ikke tænke på at han måske vil have plader på væggene også... ;)
Men det bliver jo lidt mere luftigt uden plader... :rolleyes:

Bor op hullerne i parketgulvet større, hvor du skal fastgøre udlægene. Det virker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.