Er det, at selve vægfladen er ujævn, så er det spartelmasse, der gælder. Men er det, at vægtykkelsen varierer, så er der mere at gøre. Da skal det bygges ud med noget mørtel først og derefter spartelmasse. Hvor meget varierer vægtykkelsen?L Luha sagde:
Desværre er det væggens tykkelse, der varierer. Har markeret med pile på billedet.
Overkant: 18,5 cm
Midten: 16,15 cm
Underkant: 17 cm
Så trættende det her, ved ikke om de har brugt skæve reglar. Har også målt mellemrummet mellem væggene, hvor køleskab og fryser skal stå.
Øvre mellemrum bagtil: 124
Nedre mellemrum bagtil: 123
Øvre mellemrum fortil: 123
Nedre mellemrum fortil: 125
Overkant: 18,5 cm
Midten: 16,15 cm
Underkant: 17 cm
Så trættende det her, ved ikke om de har brugt skæve reglar. Har også målt mellemrummet mellem væggene, hvor køleskab og fryser skal stå.
Øvre mellemrum bagtil: 124
Nedre mellemrum bagtil: 123
Øvre mellemrum fortil: 123
Nedre mellemrum fortil: 125
Senest redigeret:
Tænker du på væggen nærmest på billedet? Den var ret skæv allerede før, men de har forsøgt at jævne den ud.
Hvis jeg lægger en liste mod væggen i nederste del på venstre side af åbningen (modsat retning mod plads til køleskab/fryser), så ser jeg, hvordan det stikker indad.
Hvis jeg lægger en liste mod væggen i nederste del på højre side af åbningen, ser jeg, hvordan listen stikker udad.
Jeg tog et kig på væggen fra den anden side (opholdsrummet). De har lavet åbningen om, og man kan tydeligt se, at retningen af væggen begynder at afvige, der hvor de har lagt plader og gips. Man kan ane hullet og mærke det med hånden.T Tompafix sagde:
Hvis jeg lægger en liste mod væggen i nederste del på venstre side af åbningen (modsat retning mod plads til køleskab/fryser), så ser jeg, hvordan det stikker indad.
Hvis jeg lægger en liste mod væggen i nederste del på højre side af åbningen, ser jeg, hvordan listen stikker udad.
Senest redigeret:
Væggene i køkkenet ser ok ud, og også da jeg satte køleskab og fryser ind. Væggene på den anden side er dog langt fra godkendte.
Gjorde som du sagde og lagde et langt vaterpas ved begge sider af åbningen, og ganske rigtigt var det alt andet end lige. Har vist håndværkeren, og han har lovet at udbedre det.
Forventer ikke, at alt skal være helt lige i et gammelt hus, men sådanne flader, som er meget synlige for øjet, yderhjørner osv. bør i det mindste se nogenlunde lige ud.
Gjorde som du sagde og lagde et langt vaterpas ved begge sider af åbningen, og ganske rigtigt var det alt andet end lige. Har vist håndværkeren, og han har lovet at udbedre det.
Forventer ikke, at alt skal være helt lige i et gammelt hus, men sådanne flader, som er meget synlige for øjet, yderhjørner osv. bør i det mindste se nogenlunde lige ud.
Klik her for at svare


