Hej!
Skal lægge klinker i køkken og gang. Køkken og gang er adskilt af en væg med en åbning. Som det er nu, skal jeg skære et kvadratisk hjørne på klinkerpladen for at "forbinde" køkken og gang. Er det muligt? Gør man det sådan? Alternativt kan jeg lægge mindre stykker (standardstørrelse) ved åbningen mellem køkken og gang og derefter fortsætte med hele stykker. Hvad stræber man efter?
Køkken
---------------------
Åbning Væg
--------------------
Gang
Skal lægge klinker i køkken og gang. Køkken og gang er adskilt af en væg med en åbning. Som det er nu, skal jeg skære et kvadratisk hjørne på klinkerpladen for at "forbinde" køkken og gang. Er det muligt? Gør man det sådan? Alternativt kan jeg lægge mindre stykker (standardstørrelse) ved åbningen mellem køkken og gang og derefter fortsætte med hele stykker. Hvad stræber man efter?
Køkken
---------------------
Åbning Væg
--------------------
Gang
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
skal man have ud et hjørne i en plade kan man vel save fra to sider, har set at hvis man skal have ud et stykke så pladen bliver som et u... så kan man save flere gange med nogen cm afstand og så bryde de smalle lange stykker væk som er blevet...
jeg tipper at flisemurer kan dele pladen hele vejen og derefter skære det stykke væk, som skal væk, så lægger man de to stykker kant i kant uden fix (dette er hvad jeg mener at have set i praksis - men det behøver jo ikke være sådan man BØR gøre
)
jeg tipper at flisemurer kan dele pladen hele vejen og derefter skære det stykke væk, som skal væk, så lægger man de to stykker kant i kant uden fix (dette er hvad jeg mener at have set i praksis - men det behøver jo ikke være sådan man BØR gøre
Køb en stenskive til vinkelsliberen eller endnu bedre en diamantskive. Så klarer du det der på et øjeblik. Det er værre, når man skal slibe rundt
Et meget godt tip er at skære udendørs.
Det jeg stræbte efter er maksimalt antal fuldstørrelse fliser over gulvet og at ingen fliser skal blive tynde "lister" nogen steder.
Det jeg stræbte efter er maksimalt antal fuldstørrelse fliser over gulvet og at ingen fliser skal blive tynde "lister" nogen steder.
Så jeg dagen efter at der var lidt niveauforskel (1-1,5mm) på nogle fliser. Selvom man synes, man er ret omhyggelig, er der altid et eller andet. Vil det udligne sig lidt ved fugning, eller er det bare at acceptere situationen? Hvordan har det været for jer? Jeg som ved, hvor det er, kan jo se det, men man behøver jo ikke fortælle det til andre
. Tips til hvordan I plejer at gøre?
Sidder fliserne allerede, er der jo nu niveauforskel
Fugen gør, at det ses mindre, men det afhænger også af, hvilke fliser du har, jeg havde rustikke med ujævn kant, så der sås det slet ikke (selvom jeg lagde dem ret lige alligevel
)
Et tip, hvis man ikke har et helt jævnt gulv, er at prøve at lægge med en flise, det er nemt, at der er en knude eller noget et sted. Jeg måtte slibe lidt under visse fliser for at få det jævnt. Tætningslaget bliver jo ret tykt i badeværelset på visse steder, bemærkede jeg.
Et tip, hvis man ikke har et helt jævnt gulv, er at prøve at lægge med en flise, det er nemt, at der er en knude eller noget et sted. Jeg måtte slibe lidt under visse fliser for at få det jævnt. Tætningslaget bliver jo ret tykt i badeværelset på visse steder, bemærkede jeg.
Klik her for at svare