Hej! Min søns far har håndværkere hos sig, der arbejder med diverse projekter, blandt andet med at bygge et nyt tag over kælderindgangen. Den tidligere ejer havde gjort et dårligt job, da der ikke var nogen drypnæseplade længst inde mod væggen, så vandet løb i hulrummene mellem beklædningsbrædderne, direkte ned og ind i kælderen. Nu skulle dette udbedres, og jeg kan forstå, at det kan være svært at få ind en plade bag panelen og samtidig skære den til, men man skulle kunne forvente noget pænere arbejde af professionelle. Jeg antager, at de har brugt rundsav, men ved det ikke. Måske var det svært at få en bjælke til at støtte sig mod ved savningen. Er rundsav den eneste metode, eller kunne man f.eks. have brugt en fræser? Bare nysgerrig. Mod den anden væg gjorde de det lettere for sig, og måske var det den bedste metode. De satte en plade op, der dækkede hele væggen i stedet. Hvad siger I professionelle til dette, eller ikke-professionelle, men med høje krav? Måske er det bare mig, der er alt for kræsen. Ellers ser det godt ud. : )

• Rød metaltagplade monteret ved en hvid væg med luftspalter, viser installation og regnvandsafledning.
Panelet kunne være blevet skåret højere op, men ellers ser det ok ud synes jeg

En styreskinne og nedsænksav eller rundsav havde måske gjort det mere lige. Lidt farve måske også? Men afhængig af hvor synligt det sidder, så kan det vel være ok. Lidt højere op som tidligere sagt, så det ikke sprøjter vand op på endetræet så meget måske.

• Synes
JaneGBG
  • Laddar…
Synes de ser ok ud med tanke på forudsætningerne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.