Hvordan ville I håndtere armeringen

• Den må IKKE skæres. Re-line rørerne i stedet

1 Votes 5.3%
  • Skær bare. Der er ingen fare

15 Votes 78.9%
  • Bil beton væk og træk op over rørene mellem armeringsjernene

4 Votes 21.1%
  • Total voters
    19
Mjölsered Mjölsered sagde:
Tycker du 200mm är tjockt, fullt normalt skulle jag säga.
Sammenligner du med nybyggeri nu? For i så fald er det næsten tyndt, ja.

Jeg har også overvejet, om relining er en mulighed, så jeg har bedt nogle firmaer om at give et tilbud/prisoplysning.

Det første tilbud, jeg fik, var på 140.000 - 180.000

C C.Lundin sagde:
Sammenligner du med nybyggede nu? For i så fald er det næsten tyndt, ja.
Fortæl mere om disse nybyggede villaer, der har så utroligt tykke plader på jorden..

B bossespecial sagde:
Fortæl mere om disse nybyggede villaer, der har så utroligt tykke plader på jorden..
Jeg ved ikke, hvad du præcist vil vide. Ofte gøres hele pladen "tykkere" i stedet for at lave nedsænkninger til bærende vægge. Det har vel hændt, at man har lavet nogle på 150 mm, men det er meget usædvanligt.

Så har du ikke lavet så mange almindelige villafliser på jord..

C C.Lundin sagde:
Jeg ved ikke, hvad du vil vide rigtigt. Ofte gøres hele pladen "tykkere" i stedet for at lave forsænkninger til bærende vægge. Har nok forekommet, at man har lavet nogle på 150mm, men det er meget sjældent.
Du taler mod bedre vidende. Jeg vil sige, at mindst 95% af villaer, der bygges i dag, har 100mm plade med 200mm kantbjælke.

Det lyder som, at du taler om flerboligbygninger.

Præcis, man kan ikke sammenligne æbler med pærer;)

Jeg har lavet jordarbejde til mange plader. Både villaplader og skolebygninger.

Fælles er plade på 100mm. Forskellen er antallet af vot hvor en villa for det meste kun har kantbjælke, og større bygninger har vot i pladen hvor bærende vægge ender.

Nogle industribygninger har haft 120mm gulv, men de sidste 20mm er typisk en type finsats for at få en blankere og tættere overflade på gulvet.

Selvfølgelig støbes der sommetider tykkere, men det normale er 100mm.

V vectrex sagde:
Du taler mod bedre vidende. Jeg vil sige, at mindst 95% af villaer, der bygges i dag, har 100mm plade med 200mm kantbjælke.

Det lyder som, du taler om flerfamiliehuse.
Flerfamiliehuse er lidt mere omfattende end det, og de har bestemt ikke så tynde plader.

Jeg har aldrig lavet en villaplade så tynd, og har aldrig set tegninger, der ville tale for det heller. Er det modulhuse, der ikke kræver mere end det?

PS. Undskylder til TS for at det blev meget OT nu.

Enkelt sammenfattet handler det i bund og grund om, hvilke laster man har samt jordens beskaffenhed. I dette tilfælde små laster men dårligere beskaffenhed på jord. Dog i en pælefunderet villa, er pladen tykkere ~200mm, da pladen ikke hviler på jorden, men spænder mellem pælene.

Rickard.
Jeg havde tænkt en og to gange på forskellige alternativer for at undgå at bryde hele kælderen op og ville egentlig bare have, at du gjorde det samme. (underligt når man tænker over det)
At skifte brønde og trække lidt nyt synes jeg ikke er en grund til at skifte alt, nu ved jeg selvfølgelig ikke tilstanden på det.
Relining er et spørgsmål i sig selv og kan være en løsning, ved selv for lidt og har kun 1 godt resultat i min nærhed. (2 etager+KV fra tidligt 40'erne)

Det jeg skrev sidst var, at hvis nybyggeriet ikke behøvede afløb på kælderplan, så kan man kun bryde en firkant op for tilslutning og derefter trække det synligt i kælderen.

Mvh en arbejdssky.

• Synes
annerborn
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.