Hej. Jeg har to buer, som jeg gerne vil gøre firkantede. Væggen er i ret porøse blokke (letbeton?). Spørgsmålet er, om det kan lade sig gøre at lave udskæringen med en vinkelsliber og bruge diamantskive, eller om jeg skal anskaffe en bajonetsav med klinge til letbeton?

• To bueformede åbninger i en væg, der skal ændres til firkantede. Væggen er lavet af porøse materialer, muligvis letbeton.
  • Synes
Arga ingenjörn
  • Laddar…
L LjLindgren sagde:
Hej. Jeg har to hvælvinger, som jeg gerne vil gøre firkantede. Væggen består af ret porøse blokke (letbeton?). Spørgsmålet er, om man kan lave udsparingen med en vinkelsliber og bruge en diamantskive, eller om jeg skal skaffe en elektrisk bajonetsav med klinge til letbeton?
Det går vel også fint med en gammel fukssvans. Vinkelsliber spreder unødvendigt meget støv indendørs.

• Synes
multix og 3 andre
  • Laddar…
Rickard.
Leder du ikke aktivt efter en grund til at købe tigersav, så kan du købe bacos lättbetongsav, er det rigtig lättbetong eller porøse mursten er det ret nemt at save.

Vinkelsliber ville jeg ikke bruge.

• Synes
Riggvägen og 1 anden
  • Laddar…
Præcis som tidligere besvaret, en fogsvans plejer at fungere, hvis det er letbeton. Vinkelsliberen støver nå grönjävulskt. Det kan eventuelt være tynde armeringsjern nogle steder, men de kan tages med en jernsav eller lidt hurtigt med vinkelsliberen.

• Synes
svirrsvirr
  • Laddar…
Tak for tipsene! Det viste sig, at det gik fint med en helt almindelig fukssvans fra Biltema!

• Vægbrydning mellem to rum med udsigt til et køkken; en trappestige er synlig ved siden af åbningen.
  • Synes
multix og 4 andre
  • Laddar…
Kanoners. Tolker det som, at du ikke stødte på nogen armeringsjern overhovedet da?

Findes der nogen grund til, at du har gemt midtersøjlen?

• Synes
kizen
  • Laddar…
Bare ét, ret tyndt og var let at tage med buen.

egentlig ikke, forstår at væggen ikke er bærende men bekymret for om den alligevel udfylder en slags stabiliserende funktion. Så ren fejhed er grunden til at den er tilbage.

• Synes
it-snubben
  • Laddar…
L LjLindgren sagde:
Tak for tipsene! Det viste sig, at det gik udmærket med en helt almindelig fukssvans fra Biltema!
Det ser ud til, at det blev et par øl for at fejre det vellykkede resultat også, eller er det bare fotoet (og ikke dig), der ligger på siden?

Flot arbejde i hvert fald.

• Synes
john.h
  • Laddar…
Düsseldorff
it-snubben it-snubben sagde:
Præcis som tidligere svaret, en fukssvans plejer at fungere, hvis det er letbeton. Vinkelsliberen støver nå grönjävulskt. Det kan eventuelt være tynde armeringsjern visse steder, men de kan tages med en nedstryger eller hurtigt med vinkelsliberen.
"Grönjävulskt" som kraftudtryk har jeg nok aldrig hørt tidligere. Uddyb gerne!

pacman42 pacman42 sagde:
Det ser ud til, at der blev et par øl for at fejre det vellykkede resultat også, eller er det bare fotoet (og ikke dig), der ligger på siden?

Flot arbejde i hvert fald.
haha, det blev det faktisk! Men billedet blev taget, inden øllen blev indtaget, så det liggende billede mangler forbindelse med indtaget af pilsnerdyck.

• Haha
pacman42 og 1 anden
  • Laddar…
Må hellere dele et billede af det færdige resultat med jer

• _køkken med åben gennemgang og grønt vægpanel. En person står i køkkenet._
  • Synes
  • Elsker
kuwi og 6 andre
  • Laddar…
L LjLindgren sagde:
Får vel dele med mig av et billede på det færdige resultat med
Flot. Imponerande at I har fået det dér til på kun nogle dage også. Tommelfinger op.

it-snubben it-snubben sagde:
Flot. Imponerende at I har fået det til at se sådan ud på kun nogle få dage. Thumbs up.
Tak! Havde egentlig lovet, at det skulle være klart til juleaften, men jeg missede med en dag. Er relativt ny husejer og synes - indtil videre - at det er ret sjovt at fikse ting. Dejlig kontrast til mit arbejde og få lov til at lave noget mere konkret og håndgribeligt.

jasmejna
Halløj! Flot arbejde. Jeg undrer mig over, hvordan du fastgjorde foringen/listerne?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.