Hej!

Jeg skal opsætte en væg i et stort rum for at få to rum.
Mit spørgsmål vedrører gulvet. Jeg bliver nødt til at lægge nyt gulv i det nye rum, da der har stået faste garderobeskabe i den del.

Hvornår er det nemmest at save gulvet af?

Før jeg opsætter den nye væg, eller efter?

Skal gulvlisten sidde på det gamle eller det nye gulv, eller midt imellem?


Hmmm...det blev flere end et spørgsmål. :)


Mvh David
 
Hej og velkommen!

Hvad er det for et gulv, vi taler om her, parket? Ligeså hvad findes der under det nuværende gulv, gulvspånplade?
 
Ja parket, og under det ligger der et tyndt hvidt isolerskummåtterlag og derefter gulvspånplade.

/David
 
Her har du en lignende tråd med nogle tips.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41498

Eftersom du alligevel skal skifte gulv i det "nya" rum, synes jeg, at du nu saver gulvet op (cirkelsåg) inden du monterer gulvreglen, som da skal skrues (limes) direkte på gulvspånpladen!
 
Tak for svaret!

Lysende med sådan en side!

Mvh David
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.