Hej!
Jeg har købt mig en brusevæg som den nedenfor. Desværre har jeg mine rør, der går på siden af væggen, så jeg får ikke hele væggen ned til gulvet, så jeg overvejer muligvis at bede nogen om at skære pladen i hjørnet, så den går ned over vandrørene. Eller kan man gøre det selv på nogen måde?
http://www.bauhaus.se/integra-duschvagg.html
Venlig hilsen
Johan
Jeg har købt mig en brusevæg som den nedenfor. Desværre har jeg mine rør, der går på siden af væggen, så jeg får ikke hele væggen ned til gulvet, så jeg overvejer muligvis at bede nogen om at skære pladen i hjørnet, så den går ned over vandrørene. Eller kan man gøre det selv på nogen måde?
http://www.bauhaus.se/integra-duschvagg.html
Venlig hilsen
Johan
Der er mulighed for, at rør flyver forbi i alu-listen som glasset hænger i - Jeg har monteret 2 INR LINC Josephine brusevægge, og der var der ca. 60mm margin, og man kunne skære ud i ALU-profilen, som blev monteret på væggen og kunne komme forbi rørene.
Lader det være usagt med netop din model, men der er jo en lille mulighed i hvert fald.
Som Vojma skriver, så kan man IKKE skære i selve glasset...
Det jeg gjorde var at skære i detalje A og derefter monterede glasset med dets holder i skinnen.
Nogenlunde samme konstruktion? Så er der en mulighed..
Lader det være usagt med netop din model, men der er jo en lille mulighed i hvert fald.
Som Vojma skriver, så kan man IKKE skære i selve glasset...
Det jeg gjorde var at skære i detalje A og derefter monterede glasset med dets holder i skinnen.
Nogenlunde samme konstruktion? Så er der en mulighed..
Senest redigeret:
Når jeg tænker efter, så måtte jeg nok tage lidt i profilen, der holder glasset desuden...
Bare vådrumsplade og fliser? Hvis du lykkes med at skære i profilen på væggen, burde du jo få støtte fra tætningslisten mod gulvet, og så kunne fastgørelsen sidde ret godt. Der bliver jo ingen belastning direkte. Det skader jo ikke at sætte et par ekstra skruer i fastgørelsen. Netop INR-skinnerne kommer uborede, så man kan jo skrue så meget, man vil - Desværre ønsker man jo at minimere antallet af huller i et badeværelse.
Husk at presse silikon ind i hullerne/pluggen. Det skader ikke at trække en streng mellem fliserne og skinnen desuden.
Bare vådrumsplade og fliser? Hvis du lykkes med at skære i profilen på væggen, burde du jo få støtte fra tætningslisten mod gulvet, og så kunne fastgørelsen sidde ret godt. Der bliver jo ingen belastning direkte. Det skader jo ikke at sætte et par ekstra skruer i fastgørelsen. Netop INR-skinnerne kommer uborede, så man kan jo skrue så meget, man vil - Desværre ønsker man jo at minimere antallet af huller i et badeværelse.
Husk at presse silikon ind i hullerne/pluggen. Det skader ikke at trække en streng mellem fliserne og skinnen desuden.
Forsøg at arrangere rørene, så de går gennem alu-profilen tæt på væggen. Sørg for, at i det mindste aluprofilen har støtte nederst, enten ved at den står direkte på gulvet, eller med en lille stigbøjle af en slags, derefter kan du lime profilen mod væggen med f.eks. PL400. På den måde får du den største belastning direkte ned i gulvet, og resten holder sikkert væggen, da belastningen spredes over et stort område. Du slipper desuden for at bore huller i væggen og ramme forskallingsbrædder osv. Bök For at følge alle regler,
Klik her for at svare