Y
Har monteret et vindue, skal indsætte lister i sprækkerne, men... hvad sker der, hvis jeg også lægger en stribe silicon omkring vinduet. nogen negativ effekt udover at det virkelig bliver tæt?
 
http://www.byggtema.com/ har været i gang et stykke tid, og de har fugemasse til ydersiden (og sandsynligvis også til indersiden), men du må lede selv, jeg skal i seng

Protte
 
Y
ser nu at jeg har tastet forkerte bogstaver i overskriften. nå, ja det var indvendigt jeg tænkte trække en streng i stedet for. ikke at jeg skulle fylde hele sprækkerne med flere tuber, men blot trække en streng aller yderst, eller inderst da indefra huset.. hum hum, tætningsliste altså.. hum..
 
Latexfog føles mere passende, silicone er et fandenivoldsk materiale.

Protte
 
Har du et stenhus så går det fint med blød fugemasse udvendigt. Typ Sikaflex.
Man kan efterlade nogle ufugede centimeter øverst, hvis man ønsker.
Helt tæt bliver det jo ikke, da man ikke fuger under vindueskarmen.
 
Y
men er det godt, hvis det er helt tæt omkring et vindue?

det vindue vi tog ud, havde brede gummi-strimler rundt om siderne som tætningsmateriale, ingen drev eller sådan noget
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.