Jeg ville have brug for nogle shims i forskellige størrelser for at dække 1-15mm med 1mm opløsning.
Tænkte, at hvis jeg tog en tur til et byggemarked, ville jeg finde noget, jeg kunne bruge til det, men fandt intet.

Har nogen nogle gode forslag? Det er primært noget tyndt (1mm), som jeg har brug for.

Jeg er på udkig efter plane shims, ikke kiler.

1 mm sortplade?

Det afhænger jo lidt af, hvor meget du skal bruge. Er det noget mindre, kan man jo skære ud af noget, man har liggende derhjemme. Ellers findes der jo palleklodser i plastik overalt, dog kun ned til 2 mm i almindelige tilfælde.
https://www.ahlsell.se/10/byggsorti...vrigt/pallbrickor-plastkilar/551141-dfb4997b/
Disse sælges på f.eks. Ahlsell og andre varehuse, men også kun ned til 2 mm. Så det er, om det fungerer eller ej.

Hvilke shims skal du have? Jeg har en 3D-printer og kunne printe dem ud..

afhængig af hvad du skal lave, så virker det måske med karosseri skiver eller nogle andre skiver.

Helst i træ. Plastik kan jo gå (er mellem træregler og vil skrue sammen gennem shimsen).
3D printer skulle jo være et alternativ. Har jeg jo en selv...
Tænkte nok ikke på den da jeg hele tiden tænkte i tankerne træ.

Men så er det almindelig finer du skal have, findes både tynd (typ 0,8 mm) og tykk (1,5-2 mm)

Protte

Kør med pallbrickor som nævnes. Det gør vi snedkere oftest, hvis det skal shimses. 3094058_0360.jpg

• Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.