Hej,
Jeg har et problem, hvor jeg har hyret tømrere til at renovere huset.
Da jeg tilfældigvis var forbi, indså jeg, at tømrerne havde hældt flydespartel i gangen, hvor vi skal lægge klinker, og ikke har tætnet tilstrækkeligt. I hele kælderen har vi nu vand, og det løber gennem loft og hulrum ned i kælderetagen.
Hvilke fugtproblemer kan vi få? Bør vi rive alle gulve op og lufte?

Hvad bør mere forsikringsselskab kontaktes osv. Er det/ vil vi få fugtproblemer eller skimmel i fremtiden på grund af dette osv., i og med at det sandsynligvis har løbet gennem hele bjælkelaget med isolering osv.

Senest redigeret:
  • Wow
Fideliox
  • Laddar…
BirgitS
Eftersom det er snedkerne, der har kludret i det, er det deres ansvar at rette op på alle problemer. Men det kan jo være passende, at du kontakter dit eget forsikringsselskab også. Snedkernes eller dit forsikringsselskab bør sende en besigtigelsesmand ud, som kan måle fugt og afgøre, hvor meget der skal rives ned, før tørringen påbegyndes.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Det er omtrent så langt, vi er kommet i tankegangen også.
😅

BirgitS
Hvad er det så, du undrer dig over?
Om alle gulve bør rives op?
Det viser sig under besigtigelsen, men forsikringsselskaberne plejer at betale for, at et firma kommer ind og gør det.

Det er kun akutte destruerende tiltag, som man bør gøre uden at have aftalt det med forsikringsselskabet. Sætte spande ud og øse vand ud er jo passende. Men jeg ville ikke begynde at rive.

Om det bliver skimmelsvamp i fremtiden?
Næppe, eftersom fugtigheden vil blive målt flere gange, og tørringen slutter ikke, før niveauerne er nede på ufarlige niveauer, inkl. niveauer inde i bjælkelaget.

Hvor kommer vandet fra undrer jeg?
Flydespartel er oftest, noget fint navn som jeg ikke kan huske, men det binder alt vand man tilfører så spartelmasse i bjælkelaget er ikke hele verden det tørrer/hærder og så ligger det der bare.

Nu ser det ud til at være frit vand som drypper?

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Det er flydespartelmasse, der er hældt ud i en gang, hvor der skal laves klinkegulv. Sandsynligvis har de måske brugt lidt for meget vand vs mørtel, da de blandede det hele... Sandsynligvis har man ikke tætning nok, og derefter er det sivet ud overalt og virkelig løbet gennem hvert eneste hul. Der blev brugt en del flydespartelmasse i et stort område på ca. 15 kvm.

Jeg er mest bange for skaderne rundt omkring, der kan blive/have blevet.

Skide blødt spartel, ingen problemer med at løse det der. Dog kedeligt at rydde op i skidtet. Tag det når det er hærdet i 40-60min, så er det ingen problemer,

• Synes
TechChad
  • Laddar…
Her spartlede jeg et køkken med en gipsbaseret flydespartelmasse, omhyggeligt som satan da jeg tætnede, men missede et elrør. Så det løb ned i kælderen. Træls at rydde op og udbedre, men alt går :)

• Gulv i et køkken spacklet med grått gipsbaseret flydende spackel, omgivet af trægulvlister og fliser.
  • Wow
Etnoy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.