Medlem
· Stockholms län
· 416 indlæg
Hej
Skal bygge garderobeskabe og opbevaring lidt her og der i huset. Tænkte at bruge princippet reglstolpe beklædt med OSB + gips. (Modtager gerne tips til alternative vægmaterialer, hvis jeg er ude på et sidespor).
Har tænkt lidt over, hvordan man for det pæneste resultat (skarpeste hjørner) bedst saver pladerne ved de hjørner, hvor væggen skal gå rundt om reglen. Jeg kan se to oplagte alternativer:
1. Gerere hver plade for sig til relevant vinkel
2. Fiksere pladerne ved hinanden, enten permanent eller midlertidigt, og gerere begge plader med samme snit
Er nogen af disse en god teknik, eller findes der yderligere fremgangsmåder, som er bedre?
Skal bygge garderobeskabe og opbevaring lidt her og der i huset. Tænkte at bruge princippet reglstolpe beklædt med OSB + gips. (Modtager gerne tips til alternative vægmaterialer, hvis jeg er ude på et sidespor).
Har tænkt lidt over, hvordan man for det pæneste resultat (skarpeste hjørner) bedst saver pladerne ved de hjørner, hvor væggen skal gå rundt om reglen. Jeg kan se to oplagte alternativer:
1. Gerere hver plade for sig til relevant vinkel
2. Fiksere pladerne ved hinanden, enten permanent eller midlertidigt, og gerere begge plader med samme snit
Er nogen af disse en god teknik, eller findes der yderligere fremgangsmåder, som er bedre?
Medlem
· Västra Götaland
· 332 indlæg
Gips plejer man nok bare at skære lige og sætte en hjørneprofil udenpå, som man så spartler og sliber.
Medlem
· Västra Götaland
· 332 indlæg
Hvad skal du beklæde garderoben med indvendigt? OSB er ikke så smukt i sig selv.
Medlem
· Stockholms län
· 416 indlæg
Takker! Hvad med spidse hjørner (vinkel < 90 grader) eller stumpe hjørner (vinkel > 90 grader)? Der findes vel ikke hjørneprofiler for hver tænkelig vinkel, antager jeg, og jeg har både lidt spidse og lidt stumpe vinkler at håndtere.
Indvendig beklædning - hvad er dit tip?
Indvendig beklædning - hvad er dit tip?
Medlem
· Västra Götaland
· 332 indlæg
Medlem
· Västra Götaland
· 332 indlæg
Skal det alligevel være faste løsninger, så beklæder du med gips indvendigt også. Eventuelt også med OSB, hvis du vil lette fastgørelsen af forskelligt interiør.Herr Hysteres sagde:
Medlem
· Stockholms län
· 416 indlæg
Klik her for at svare
