Hej

Skal bygge garderobeskabe og opbevaring lidt her og der i huset. Tænkte at bruge princippet reglstolpe beklædt med OSB + gips. (Modtager gerne tips til alternative vægmaterialer, hvis jeg er ude på et sidespor).

Har tænkt lidt over, hvordan man for det pæneste resultat (skarpeste hjørner) bedst saver pladerne ved de hjørner, hvor væggen skal gå rundt om reglen. Jeg kan se to oplagte alternativer:

1. Gerere hver plade for sig til relevant vinkel

2. Fiksere pladerne ved hinanden, enten permanent eller midlertidigt, og gerere begge plader med samme snit

Er nogen af disse en god teknik, eller findes der yderligere fremgangsmåder, som er bedre?
 
Gips plejer man nok bare at skære lige og sætte en hjørneprofil udenpå, som man så spartler og sliber.
 
Hvad skal du beklæde garderoben med indvendigt? OSB er ikke så smukt i sig selv.
 
Takker! Hvad med spidse hjørner (vinkel < 90 grader) eller stumpe hjørner (vinkel > 90 grader)? Der findes vel ikke hjørneprofiler for hver tænkelig vinkel, antager jeg, og jeg har både lidt spidse og lidt stumpe vinkler at håndtere.

Indvendig beklædning - hvad er dit tip?
 
Stefan N sagde:
[link]
Praktisk!
 
Herr Hysteres sagde:
Takker! Hvad med spidse hjørner (vinkel < 90 grader) eller stumpe hjørner (vinkel > 90 grader)? Der findes vel ikke hjørneprofiler til hver tænkelig vinkel, antar jeg, og jeg har både nogle spidse og nogle stumpe vinkler at håndtere.

Indvendig beklædning - hvad er dit tip?
Skal det alligevel være faste løsninger, så beklæder du med gips indvendigt også. Eventuelt også med OSB, hvis du vil lette fastgørelsen af forskelligt interiør.
 
Maxikatten sagde:
Skal det alligevel være faste løsninger, så beklæd indvendigt med gips. Eventuelt også med OSB, hvis du vil lette fastgørelsen af diverse indretninger.
Det var faktisk det, jeg havde tænkt at gøre. Tak for svaret!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.