P
Søger savet træ til vores hegn med målene 25x75 mm. Skiftede halvdelen for 13 år siden, da en lastbil kørte det ned, og nu er den anden side ved at falde fra hinanden, men det ser ikke ud til at være så let at få fat i.

P
Måske fungerer med panelbrædt 22x70? Undrer om man ser forskellen da det er en lågeåbning på 3 meter mellem hegnet.

Du bør kunne finde 25x75 (er jo hvad der traditionelt kaldes for 1 tomme x 3 tommer) på et lokalt savværk/høvleri.

• Synes
DandrO
  • Laddar…
25x75 mm (1x3 tommer) er jo en ældre standard, der er blevet udfaset til fordel for en moderne (for at passe savværkerne) 22x70 mm. Vil du absolut have 25x75, så må du gå til et savværk eller en specialsnedker. I visse sammenhænge er forskellen betydningsfuld, i andre ikke. Det afgør du bedst selv.

P
Det er muligt at få fat på, men ifølge Woody ville omkostningen blive ret så høj. Jeg tror, jeg prøver med 22x70 og ser, hvordan det bliver

P
GoForIt GoForIt sagde:
Du bør kunne finde 25x75 (er jo hvad der traditionelt kaldes for 1 tomme x 3 tomme) hos en lokal savværk/høvleri.
Bor man i Stockholm så er det langt til en savværk desværre.

H
Der findes flere savværker på landet, som saver det, du ønsker, billigt.
Også i Karlstad-området findes der en byggemarked, der sælger de gamle dimensioner.
Eller hvis du er tæt på Norge, så tjek der, da de har den gamle standard derovre.

P Peter_K sagde:
Det går att få tag på men enligt Woody skulle kostnaden bli ganska så hög. Tror jag provar med 22x70 och ser hur det blir
Hej. Ved nogen hvad det koster? jeg tænkte på 4,8 meters planker. Mvh

AVEkh AVEkh sagde:
Hej. Ved nogen hvad det koster? Jeg tænkte på 4,8 meters planker. Mvh
PLANK finsavet, fyr eller gran 1X3" 48 dm bør koste 90kr/stk, planker er noget helt andet

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.