Hej!

Hvor svært er det at save i hulsten.

Jeg skal lave et hul til et vindue i en væg af hulsten. Jeg har aldrig arbejdet med hulsten før.

Hvilken sav/værktøj har jeg brug for til dette lille job?

/Jonas

Ingen som noget at bidrage med i dette emne? :-/

/Jonas

Er det betonghulsten du mener? Er det det, så er det nok ikke noget du saver i med mindre end rigtige grejer, men så plejer man ikke at nå igennem. Da jeg lavede en ny dør gennem betonghulsten, blev det til bilmaskine.

Selv brugte jeg vinkelsliber med jula's diamantskive (230 mm), mest for at få lidt mere jævne kanter på dørhullet. Resten tager du med mukkert/lommejern/hugmejsel i valgfri orden. ;)
Det støver en del, så bruse væggen med haveslangen af og til for at binde støvet.

Tak for tipset...

Heldigvis var jeg ude og købe en ny vinkelsliber med stenskive i forgårs så. ;D

/Jonas

Hej Jonas

Jeg har lavet hul i en murstensmur, ikke betonhulsten direkte men det fungerer sikkert der også. Jeg tog bajonetsaven købt for 200.- og et 30cm blad for at kappe lecablok. Fungerer udmærket. Det støver slet ikke så meget som vinkelsliberen.

/J

Tak for tipset.

Det vil jeg prøve. Jeg prøvede med vinkelslipen i sidste uge, og det støvede som f-n...

/Jonas

Lecablokke er ikke det samme som betonsvin. Prøv at save med en fukssvans i begge alternativer (så forstår du snart, at det ikke går med en bajonetsav til betonsvin). En 23 cm diamantskive, som man kører efter en opskruet lægte og så en borehammer tror jeg på.

Jo vist... Det støver en del. Men hvis du vander væggen, bliver det lidt bedre, det er nok, hvis du skærer spor i kanterne med vinkelsliberen. Resten tager du med en slegge og huggmejsel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.