Jeg skal lave en bordplade, som jeg skal fastgøre på en metalarm, der sidder fast i væggen, og på den placere en lcd-skærm, tastatur og mus.
Jeg har en bordplade i massiv bøg til formålet, men spørgsmålet er, hvordan jeg skal arbejde med den. Den er lige nu 610mm dyb og 1200mm bred og rundet i forkanten. Når den er færdig, skal den være uregelmæssig i formen, som en nyre omtrent.
Jeg undrer mig over, om nogen kan fortælle, hvordan man bedst opnår dette uden at skulle sende det til snedkeri. Når jeg først har tegnet formen på den - hvilken sav skal jeg bruge, og hvordan runder jeg kanterne på den?
Jeg har en bordplade i massiv bøg til formålet, men spørgsmålet er, hvordan jeg skal arbejde med den. Den er lige nu 610mm dyb og 1200mm bred og rundet i forkanten. Når den er færdig, skal den være uregelmæssig i formen, som en nyre omtrent.
Jeg undrer mig over, om nogen kan fortælle, hvordan man bedst opnår dette uden at skulle sende det til snedkeri. Når jeg først har tegnet formen på den - hvilken sav skal jeg bruge, og hvordan runder jeg kanterne på den?
Jeg ville ikke anbefale dig at lave databordet som ovenfor med en plade på kun 61 cm dyb. Det almindelige mål på et kontorsskrivebord er 80 cm, og da kan man save ud nyre og stadig få en anbefalelsesværdig synsafstand til skærmen. Så ser det ret fjollet ud med denne form på et så smalt bord, savede selv ud mit skrivebord fra masonite for at få et indtryk af, hvordan det ville se ud. Det endte med, at jeg beholdt den lige plade ifølge dine mål, fræsede kanterne med en håndoverfræser. Så skaf dig en dybere plade eller hold bordet lige!
//Boppe ergonom
//Boppe ergonom
boppe sagde:
hmmm, bruger man LCD skærm, så burde man vel kunne mindske det "almindelige" mål ca. 30cm, eller? Ellers burde jeg nok have et skrivebord, der er 140cm til min store skærm
Klik her for at svare