Det var intet problem at lægge listen med farven nedad.
Plejer at gøre det på arbejdet, når klingen
begynder at synge på sidste vers.
Og der bliver ikke flere vinkler at stille klingen
i, hvis du lægger stykket ned.
På arbejdet og hjemme kan vi kun lægge
klingen i én retning, og så må man lægge
større lister og sokler ned for at save dem,
når de ikke går ind i højden.
Det er jo kun 2 vinkler, der gælder stort set.
Og når det ikke går at vinkle til begge sider,
vender man stykket om. 8-)

Mvh Putte

1. ALTID en frisk mångtandad klinge (snabbstål giver bedre skarphed end hårdmetall)
2. Sav mod fägen så bliver der ingen hak
3. Lim i stedet for søm/skruer
4. Ger sammen samlingerne midt på væggen i 30 grader så de aldrig ses
5. En god laserafstandsmåler halverer arbejdstiden
6. Begynd i yderhjørnerne

Håber disse små tips bringer glæde :)

For at få lidt detaljer i hjemmet tog jeg overfræseren frem og lavede nogle klodser og stænger, man slipper også for at gire.

• Dørkarm og gulvpanel med detaljerede træklodser og stave lavet med overfræser, vises i rummets hjørne.
  • Synes
tomas-m
  • Laddar…
Latex og tippex på færdigmalede lister??
Hvad jeg har set indtil videre, så er færdigmalede hvide lister altid malet med en tonet hvid nuance, lidt forskellige afhængig af fabrikat.
Tippex er jo kridhvidt, ligeledes ved jeg bare, at der blandt hvide latex kun findes kridhvide.
Jeg prøvede med tippex på listeskruehoveder på en færdigmalet foderliste - det så forfærdeligt ud. I sammenligning med tippex var listen ikke hvid - snarere grågul.

Eller har I fundet tonet latex eller tippex?

/L-O

Tak for svarene og alle tipsene:)

Jeg har nu fået sat de fleste fodlister op med et godkendt resultat ifølge min egen mening.

Med hensyn til sømhovedene købte jeg en lille bøtte brudt maling i samme nuance og glans som fodlisterne, men har desværre ikke haft tid til at teste, hvordan resultatet bliver.
Jeg prøvede først med en klat tipex et sted, men jeg er enig med 62_an i, at det ikke ser godt ud.

Jeg vender tilbage med en rapport, når jeg har prøvemalet.

Milkshaken sagde:
DJ: NEJ ikke forsiden nedad. så ridser du listen og malingen mod godset....

En fintandet sav er det bedste, alternativt lægge listen ned men med malingen opad.

Dog skal du tænke på, at hvis du lægger listen ned, så skal du stille saven i flere vinkler i forskellige geringer...
Løfter denne lidt gamle tråd lidt...

Jeg lægger altid forsiden nedad, men med underlagsmåtte under. IKKE hvor snittet skal gå, men stopper lige før. Virker super godt synes jeg.

Hej, testede Pattex montagelim til lister forleden dag, så slap jeg tænke på sømhuller og andet. Fungerede skidegodt. Man skal bare være sikker på sin sag, det bliver nok svært at få det af uden vold.

Lim det fast og undgå alle sømhuller... PL400 fungerer godt.. den klæber til alt..

Risikoen er, at hvis du en gang skal trække listen af, kan du ende med at have både liste, gips og vægskinner i hånden.. :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.