Hej,

Behøver at save hylder og har kun stiksav og laminatsav.
Fungerer det, eller anbefaler I en fukssvans i stedet, da en rundsav er for dyr til de 4-6 snit, jeg skal lave.
Kanterne vil ikke være synlige, da det skal ligge i et skab, men jeg vil alligevel have det så lige som muligt.

Tak på forhånd

Stiksav med en guide? Fastklemt (ret) bræt eller lignende.

Strikket med guide lyder godt, synes jeg. Tænk nøje over, hvilken side der kommer til at være mest synlig, eftersom den ene side kan være meget grimmere end den anden. Hvis du ikke ønsker en helt så fnusset kant, anbefales det at bruge en offerskive under eller over (afhængigt af hvordan tænderne ser ud) eller (ikke lige så godt) tape snittet for at reducere fnas. Besværligt at forklare på mobilen, prøvesav på en offerbit så bliver det tydeligt, hvilken side der skal beskyttes.

Har desværre ingen guide på stiksav, god idé med bræt der er fastklemt.
Skal jeg bruge almindelig savtand som man fik med eller laminatsavtand, eller findes der andet som man kan købe?

Tak på forhånd

Med guide mente jeg præcis som Jowl foreslog en planke eller lignende.

Hvilket som helst blad burde fungere, du må testsave og se hvor meget det fliser helt enkelt.

Testede både med stiksav med laminatblad og laminatsav, begge bliver gode, men det bliver mere lige med en almindelig laminatsav, satte en træklods fast med tvinge for at save efter linjen.
Havde træklodsen med tvinge, da jeg brugte stiksaven også, men det blev ikke lige så godt.
Brugte maskeringstape, men det spillede ingen rolle, blev næsten ikke splinter alligevel.

Tak for al hjælp

• Synes
jonmo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.