Hej,
Behøver at save hylder og har kun stiksav og laminatsav.
Fungerer det, eller anbefaler I en fukssvans i stedet, da en rundsav er for dyr til de 4-6 snit, jeg skal lave.
Kanterne vil ikke være synlige, da det skal ligge i et skab, men jeg vil alligevel have det så lige som muligt.
Tak på forhånd
Behøver at save hylder og har kun stiksav og laminatsav.
Fungerer det, eller anbefaler I en fukssvans i stedet, da en rundsav er for dyr til de 4-6 snit, jeg skal lave.
Kanterne vil ikke være synlige, da det skal ligge i et skab, men jeg vil alligevel have det så lige som muligt.
Tak på forhånd
Strikket med guide lyder godt, synes jeg. Tænk nøje over, hvilken side der kommer til at være mest synlig, eftersom den ene side kan være meget grimmere end den anden. Hvis du ikke ønsker en helt så fnusset kant, anbefales det at bruge en offerskive under eller over (afhængigt af hvordan tænderne ser ud) eller (ikke lige så godt) tape snittet for at reducere fnas. Besværligt at forklare på mobilen, prøvesav på en offerbit så bliver det tydeligt, hvilken side der skal beskyttes.
Det bliver fest. Her vil jeg dog gerne dele min erfaring med billige hurtigtvinger: man kan ikke bruge dem til at sætte ting i pres over tid. Disse fungerer derimod fremragende som en tredje og fjerde hånd.
For pres over tid, for eksempel til limning, anbefales i stedet denne eller en anden tilsvarende variant:
http://www.jula.se/catalog/verktyg-.../spannverktyg/skruvtvingar/skruvtving-153001/
For pres over tid, for eksempel til limning, anbefales i stedet denne eller en anden tilsvarende variant:
http://www.jula.se/catalog/verktyg-.../spannverktyg/skruvtvingar/skruvtving-153001/
Testede både med stiksav med laminatblad og laminatsav, begge bliver gode, men det bliver mere lige med en almindelig laminatsav, satte en træklods fast med tvinge for at save efter linjen.
Havde træklodsen med tvinge, da jeg brugte stiksaven også, men det blev ikke lige så godt.
Brugte maskeringstape, men det spillede ingen rolle, blev næsten ikke splinter alligevel.
Tak for al hjælp
Havde træklodsen med tvinge, da jeg brugte stiksaven også, men det blev ikke lige så godt.
Brugte maskeringstape, men det spillede ingen rolle, blev næsten ikke splinter alligevel.
Tak for al hjælp
Klik her for at svare