Jeg har to eternitrør, der skal forkortes.

Må/man bør man save i eternit selv? Skal man bruge nogen form for beskyttelse? Skal man tage hensyn til støvet? Hvordan i så fald? Noget andet man skal tænke på?

Det er som sagt kun to rør, men man er blevet lidt skræmt af alt snak om asbest.

Taknemmelig for svar.
 
Som sagt, mundbind på. Vil du være rigtig dygtig, beder du nogen vande med vandkande, mens du saver, så slipper du støvet helt.

Der er lave mængder af asbest i eternitplader, så man skal ikke overdrive farerne ved dette (for os, der ikke arbejder med det dagligt) - MEN det koster meget lidt at tage en rigtig ansigtsmaske på - så hvorfor ikke?

EDIT: Må man for resten foreslå, at du udskifter disse rør, når du alligevel er i gang? Det virker som en glimrende lejlighed til dette, der har vist sig.
 
Tak for de hurtige svar! At udskifte hele ventilationsudsugningskanalen føles ikke aktuelt. Den er i god stand og skal bare flyttes en decimeter.

\\zville
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.