Som sagt, mundbind på. Vil du være rigtig dygtig, beder du nogen vande med vandkande, mens du saver, så slipper du støvet helt.
Der er lave mængder af asbest i eternitplader, så man skal ikke overdrive farerne ved dette (for os, der ikke arbejder med det dagligt) - MEN det koster meget lidt at tage en rigtig ansigtsmaske på - så hvorfor ikke?
EDIT: Må man for resten foreslå, at du udskifter disse rør, når du alligevel er i gang? Det virker som en glimrende lejlighed til dette, der har vist sig.