Jeg har et indre hjørne, der er kun 64 grader. Dette betyder, at listen (svanhals) skal skæres i en vinkel på 90 - 64/2 = 58 grader fra listens længderetning.

Jeg har en håndsav og en kapgeringssav, men ingen af dem kan indstilles til så stor en vinkel.

Er der nogen, der har en "patentløsning" på, hvordan man bærer sig ad, eller bliver det til at tegne en streg (svært på en sådan list) og save "fri hånd"?

hej.
man kan lægge en lille afstand mellem anhållet og listen så den kommer et stykke væk..

venlig hilsen
snickar estwing

Hvis du vil bruge din kap/geringssav burde du kunne gøre sådan her:

1. Find en stykke plade (f.eks. MDF) som er rektangulær/kvadratisk. Vi lader som om den er 25x30 cm for at gøre det lettere at forklare.
2. Indstil geringsvinkel = 0 grader
3. Læg 30 cm siden mod anslaget
4. Linjér klingen med 25 cm siden
5. Fastgør pladen. Nu har du lavet et simpelt 25 cm anslag, som er 90 grader mod savens anslag.
6. Indstil geringsvinkel = 32 grader (90-58) mod den retning pladen ikke er fastgjort
7. Læg listen langs 25 cm siden du linjerede med klingen
8. Sav og nyd din 58-gradersvinkel

Ovenstående fungerer naturligvis kun, hvis du skal save en ende på en liste, men det er måske nok til at løse dit problem? Pladestykket behøver heller ikke være helt rektangulært/kvadratisk, det er nok at de to sider der nævnes ovenfor, er i ret vinkel mod hinanden.

Dette var bare noget jeg kom på lige nu. Jeg har altså ikke testet det i virkeligheden og må derfor forbeholde mig for eventuelle tankespind ;) Så er der sikkert også nemmere måder at gøre det på...

hej ! her bliver det tale om förkroppning. kan ikke forklares

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.