Hej,
en ven af mig skal bygge en lille saunahytte på sin grund. Han insisterer på at bygge skelettet til denne sauna i trykimprægneret træ. Jeg påstår, at det er helt forkert og dumt at bygge husskelet med trykimprægneret træ. Desuden helt miljøvenligt ukorrekt, og jeg føler mig ikke så ivrig efter at saunere der... ;-)

Inden han er kommet for langt, vil jeg gerne komme med yderligere råd i sagen. Hvad siger den samlede ekspertpanel på dette forum?

PS. Er tråden placeret korrekt? Måske skulle den have været i saunadelen...

Mvh
 
Senest redigeret:
Intet trykt indbygget.
 
  • Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Lulaua Lulaua sagde:
Inget tryckt inbyggt.
Det siger jeg også. Er det indbygget, hvis det sidder udenfor plasten? :P
 
P Perkylainen sagde:
Det siger jeg også. Er det indbygget hvis det sidder udenfor plasten? :p
Der sidder vel noget udenpå stommen så?
 
H HasselmarkenHampus sagde:
Det sidder vel noget udenpå stammerne, ikke?
Selvfølgelig. Jeg er enig med jer. Forstår hvor idiotisk spørgsmålet er. Skriv noget flot så henviser jeg ham til denne tråd senere. ;-)
 
TI anvendes for at beskytte mod råd. Stammen i et hus behøver ikke beskyttelse mod råd. Dermed anvender man ubehandlet træ, som er billigere og ikke indeholder kobbersalte.
 
  • Synes
Perkylainen
  • Laddar…
N Nikorasu sagde:
TI bruges til at beskytte mod råd. Stammen i et hus behøver ikke beskyttelse mod råd. Derfor bruger man ubehandlet træ, som er billigere og ikke indeholder kobbersalte.
Hvis det trykte træ er gammelt og har ligget i udsat vestkystklima 10-15 år. Vasket ca. 5 gange. Ved ikke fordi vi har arvet verandaen,
Så kan der vel ikke være så mange giftige dampe tilbage?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.