Hej,
en ven af mig skal bygge en lille saunahytte på sin grund. Han insisterer på at bygge skelettet til denne sauna i trykimprægneret træ. Jeg påstår, at det er helt forkert og dumt at bygge husskelet med trykimprægneret træ. Desuden helt miljøvenligt ukorrekt, og jeg føler mig ikke så ivrig efter at saunere der... ;-)
Inden han er kommet for langt, vil jeg gerne komme med yderligere råd i sagen. Hvad siger den samlede ekspertpanel på dette forum?
PS. Er tråden placeret korrekt? Måske skulle den have været i saunadelen...
Mvh
en ven af mig skal bygge en lille saunahytte på sin grund. Han insisterer på at bygge skelettet til denne sauna i trykimprægneret træ. Jeg påstår, at det er helt forkert og dumt at bygge husskelet med trykimprægneret træ. Desuden helt miljøvenligt ukorrekt, og jeg føler mig ikke så ivrig efter at saunere der... ;-)
Inden han er kommet for langt, vil jeg gerne komme med yderligere råd i sagen. Hvad siger den samlede ekspertpanel på dette forum?
PS. Er tråden placeret korrekt? Måske skulle den have været i saunadelen...
Mvh
Senest redigeret:
Medlem
· Västra götaland
· 212 indlæg
Hvis det trykte træ er gammelt og har ligget i udsat vestkystklima 10-15 år. Vasket ca. 5 gange. Ved ikke fordi vi har arvet verandaen,N Nikorasu sagde:
Så kan der vel ikke være så mange giftige dampe tilbage?
Klik her for at svare