Hej,

Jeg har købt akustikpaneler og brugt meget tid og omhu på at udskære til hattehylden, så den bliver indfældet mod filten bag panelerne. Jeg var meget heldig med, at hattehylden lige præcis passede mellem ribberne på de vertikale stænger, og som nævnt har jeg udskåret en del, blandt andet fjernet materiale for den øvre ribbe samt fået plads til overfladen, som krogene sidder på (der sidder nogle svejsepunkter i hvert hjørne samt en mindre konsol bag den nedre "plade", som har krogene fastgjort på sig). Nu hvor jeg endelig er kommet til at sætte panelet og hattehylden op, opdager jeg, at det øvre højre hjørne er noget forskudt til venstre, hvilket gør, at jeg ikke kan få skruen ind med hattehylden på plads.

De tre andre huller er OK (to på venstre side og det nedre højre hjørne), men jeg må have bevæget mig lidt til venstre med boremaskinen på netop det øvre højre hjørne. Jeg kan egentlig ikke justere akustikpanelet særligt meget, da de tre andre huller så kommer til at sidde forkert. Hvad kan jeg gøre nu? Skal jeg skære gipsen ud ved det øvre højre hjørne, reparere på en eller anden måde og sætte en ny rawlplug? Det er enkelgips.

Et alternativ er, at jeg kunne skære en af ribberne væk og sætte "et trin" til venstre og sætte nye rawlplugs ved siden af de eksisterende.

Jeg har måske gået lidt overkill med molly for alle fire huller, men havde det været et af de nedre huller, der var lidt skævt, kunne jeg have levet med tre, men da det kommer til at ville dreje udad og nedad, når jeg hænger ting på hattehylden, føles det ikke fornuftigt ikke at have noget i det øvre højre hjørne.

Hvad siger I?

• Hatthylde på trælignende akustikpanel med metalramme og skruer, placeret på trægulv.
  • Akustikpanel med forskudt hul i det øvre højrehjørne, hvilket gør montering besværlig. Teksten "Övre högerhörn" viser det problematiske område.
  • Et sort hul til montering i lyddæmpende panel ved siden af træpaneler. Tekst "Nedre högerhörn" i rødt på billedet.
tommib
Jeg havde nok forsøgt at skære ud et passende stykke gips, måske 10x10 cm, og derefter trukke en gles eller en anden plankebit bagved på samme måde som når man reparerer huller i gipsvægge. Sørg for at biten er lidt større end en almindelig reparationsbit, måske totalt 25 cm lang. Træk den ind og fastgør, sæt en gipsbit på og skru derefter med en almindelig træskrue. Reglen vil fungere som et gipsanker.

• Synes
  • Elsker
Isakare og 2 andre
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
Jeg ville nok have forsøgt at skære et passende stykke gips, måske 10x10 cm, og derefter indsætte en regel eller en anden plankebit bagved på samme måde som når man reparerer huller i gipsvægge. Sørg for, at stykket er lidt større end et almindeligt reparationsstykke, måske i alt 25 cm langt. Indsæt den og fastgør, sæt et gipsstykke på og skru derefter med almindelig træskrue. Regelen vil fungere som et gipsanker.
Tak Tommi!
Tog afsted og købte gipsplade, passende regel og spartelmasse, det bliver morgendagens projekt at gøre som du beskrev :) Jeg tænkte, jeg ville gøre som du skrev, googlede lidt efter jeg skrev, men ville sikre mig, at der ikke fandtes et andet alternativ, som jeg følte mig mere tryg ved, men den måde, du beskrev det på, føltes ikke så raketforskaravancerat.

Mange tak for svaret, og dejligt at slippe for at blive gjort til grin som en nybegynder!

• Synes
Klabboy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.