Hej,
Byggede en hal på 860m2 med stålskelet og sandwichpaneler til både tag og vægge. Den hal har holdt tæt i over tre år nu, og jeg købte panelerne fra kingspan. Meget tilfreds!
For lidt over et år siden byggede jeg en hal til. Denne gang 2200m2. Bestilte skelettet med vægge og tag monteret og klar fra et byggefirma. Desværre gik firmaet konkurs lige da hallen var færdig. Panelerne kom fra Pruszyński.
Denne hal lækker ind nogle steder, og det drypper udvendigt ved tagfoden. Jeg har haft et par drenge, som var oppe og satte ekstra skruer i samlingerne og spændte skruer, som ikke var fuldt spændte. Det blev bedre, men nu hvor der lige har været is på taget og det er begyndt at smelte, så drypper det igen. Jeg har ikke haft dette problem på den lille hal, så jeg ved ikke helt, hvad fejlen er, og hvordan jeg skal løse det.
Er det skruerne, der ikke er skruet rigtig i, eller kan det være, at skruerne danner en kuldebro, der skaber kondens, som drypper? Er det almindeligt, at sandwich tag lækker?
Kan det være kondens, der drypper ved tagfoden, eller skal det være tagrenderne, der ikke er korrekt monteret?