Jeg har i dag sammenføjede underinddækninger og vinduesinddækninger på huset. Står over for opgaven at skifte vinduer og tænkte da samtidig at skifte alle pladerne.
Hvordan sammensætter jeg en vinduesinddækning med en underinddækning på bedste måde uden at skulle ringe til blikkenslageren?
Billede af hvordan det ser ud i dag.
Tænker du lave egne vinduesbænk med opbukning kan du lave en hakfals, det er enkelt.
Ellers kan du klippe pladerne, så du kan hænge dem i nederkant og kun lægge dem overlappet et par cm. Med en streng fugemasse bliver det mindst lige så tæt som en hakfals.
I øvrigt har jeg sidstnævnte på mit hus’ facade uden fuge. Lavet i 70'erne af en husfabrik helt uden kærlighed, står på listen for at lave om, men jeg udsætter det nok, indtil jeg maler om.
Bumper op denne tråd lidt. Vinduerne er skiftet, og alle gamle plader fjernet. Hvordan kan jeg løse dette bedst? Bruger jeg inddækninger, der passer i vinduets spor, flugter det ikke med sømlekterne. Bruger jeg en separatplade bagved panelet, vil den plade og pladen under vinduet ikke flugte. Afstanden mellem sømlekten og sporet i vinduet er cirka 20mm.
Tips???