Jeg er på jagt efter en plade, der bruges til at sammensætte gips. Så en på byggemarkedet, der var lavet til udvendig gips, men som kostede 100 kr for 3 meter. Denne havde en profil, der så ud som om den var lavet til at stille gipsen på for nem montering.

Jeg har brug for en til lodret sammensætning, da jeg har brugt liggende 45x45 og vil undgå at skære kort. Findes der et bedre produkt, eller skal jeg købe overskudsplade hos blikkenslageren?

Jeg forstår dit ønske, men ville det ikke have gået hurtigere med at kottla i en 45*45 i stedet for at køre rundt og lede efter samlingsplade eller plade i øvrigt?
Kommer en 45*45 i vejen for elinstallationerne måske? Og er det derfor, du ikke vil kottla??

Det er nok med tanke på hurtigheden! Det var en snedkerbekendt, der gav mig et tip og sagde, at jeg ikke skulle stå der og masonere som en gal.

Har du ikke noget plyfa-spild at bruge som kortlingsvirke? Den pladen du søger, sælges på 50m ruller hos byggemarkedet, ved ikke om man kan købe per meter.

Jeg så en rulle plade som havde et mønster i midten, da jeg var der sidst. Må spørge om det er den.

Hvis jeg kortlar med plyfa, så får den ikke fæste i reglerne, men det spiller måske ingen rolle?

Det er den plade, som er lavet for at kunne foldes på midten. Der findes også en plade, som ikke kan foldes. Plyfan behøver ikke at fastgøres i reglerne.

Klart, det er så tæt mellem glesen, at man ikke vil få nogen svaj. Jeg har ikke nogen plyfa, men jeg har en masse gulvspånplader, som jeg river op.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.