Jeg er nødt til, p.g.a. råte, at skære en del af tagstolens overarm af og splejse en ny del på. Træets dimension er 65x180, har jeg brug for 160mm sømplader, eller kan jeg klare mig med 120mm? Det drejer sig om cirka en meter.

Fungerer med krydsfiner

V Vante sagde:
Fungerer med plywood
Jeg ved, men jeg har ingen plywood.

Svært at give gode svar uden at vide, hvor på tagstolens højben skaden sidder. Det er svært at få en momentstiv samling med 160 mm samlingsplade.

J justusandersson sagde:
Svært at give et godt svar uden at vide, hvor på spærrets højben skaden sidder. Det er svært at få en momentstiv samling med 160 mm samlingsplade.
Den sidder et par meter oppe på højbenet. Dog har den en tyk væg som støtte. En knap meter af den væg skal også udskiftes.
Trævæg med diagonalt understøttende bjælke, viser tegn på slid og skade. En del af væggen skal udskiftes ifølge indlægget.

Hvis højbenet skal fastgøres til den renoverede væg, spiller det ikke så stor rolle, hvordan du gør det. 120 mm skarvbleck er jo alligevel unødvendigt korte. Der bliver ikke mange skruer på hver side.

J justusandersson sagde:
Om højbenet vil være fastgjort i den renoverede væg, spiller det ikke så stor en rolle, hvordan du gør. 120 mm spærbeslag er jo alligevel unødvendigt korte. Det bliver ikke mange skruer på hver side.
120x300mm er de.

Lyder mere rimeligt. Du kan alligevel ikke udnytte de ydre skruehuller i et bredere beslag.

• Synes
Lindgrenski
  • Laddar…
Sådan blev det. Overdelen må vente, da det er en ydervæg, og det ikke er tidspunktet at gøre noget ved det nu.

Trævæg med en ny sektion af lyse brædder, krydsede trælister med metalbeslag. Gamle brædder og savsmuld ses ved bunden.

kulle
I stedet for plader kunne du jo have skrue limet en lægte i samme dimension udenpå det hele

kulle kulle sagde:
I stedet for plader kunne du jo have skruet limet en regel i samme dimension udenpå det hele
Det ville have været mere i vejen da væggen skal isoleres.

kulle
Ok ja jeg har jo ikke alle informationer om, hvad du har for planer.

kulle kulle sagde:
Ok ja jag har jo ikke alle informationer om hvad du har for planer
Det er klart. :)
Den eneste grund til at jeg overhovedet opdagede skaden er fordi jeg rev en tynd indervæg ned forinden indretningen af rummet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.