ovenpå parketgulvet...og under loftet? Den burde vel ikke være bærende?
Gulvet er opklodset og så parket, og der var ingen støtte ned til pladen under spalten, men støtten ligger c/c60, og spalten står midt imellem. Så ligger loftet ovenover spalten. Med andre ord er spalten sat efter, at loft og parketgulv er lagt. Problemet er, at spalten følger husets midtervæg, og i så fald burde ingen væg være bærende... huset er et Aneby fra -76 én plan.
Hvad tror I? Jeg skal altså fjerne spalten
Gulvet er opklodset og så parket, og der var ingen støtte ned til pladen under spalten, men støtten ligger c/c60, og spalten står midt imellem. Så ligger loftet ovenover spalten. Med andre ord er spalten sat efter, at loft og parketgulv er lagt. Problemet er, at spalten følger husets midtervæg, og i så fald burde ingen væg være bærende... huset er et Aneby fra -76 én plan.
Hvad tror I? Jeg skal altså fjerne spalten
Rent spontant lyder det som meget dumt, hvis man skulle sætte en bærende væg (spaljé) op efter at gulv og indvendigt tag er sat på plads. Men jeg har omtrent det samme problem selv, så jeg skal ikke give mig fan på noget.
Du kan have en sådan løsning i dit hus, det er ikke usædvanligt, når vi bygger vores huse på arbejdet, at en bærende indvendig væg slutter midt i et rum og fortsætter med en ståldrager i etagedækket i stedet. Siger ikke, at det er sådan i dit hus, men sandsynligvis ikke helt usandsynligt.
Senest redigeret:
Det burde betyde, at spalte ikke er bærende, hvis det er bygget på den måde... den drager må jeg vel kunne se på loftet i så fald?Ola78 sagde:
Er det et 1 plans hus burde du kunne se en evt. stålbjælke hvis du går op på loftet men hvis det derimod er et 1,5 plans hus du bor i ligger bjælken i så fald i husets mellembjælkelag og så bliver det straks værre at se om det er den løsning jeg skrev om.
Klik her for at svare