Hej!

Anser mig selv være en ok tømrer, har mest bygget køkkener, indervægge og sådan.

Nu har vi tænkt at øge lysindfaldet i et af rummene med et fast monteret vindue, et sådant som går næsten fra gulv til loft og er ca. 40-50 cm bredt.

Huset er et prefab hus fra -04, der går ingen el eller vvs i væggen.

Er dette noget man kan kaste sig ud i selv? Jeg har rimelig godt styr på hvad der skal gøres

1) Mål op til hullet, med isoleringsmål og reglertillæg,

2) Save hullet ud med en bajonetsav.

3) Bygge karm rundt om hullet så jeg har noget at fastgøre vindueskarmen i (hvad med dampspærren her? Skal der også være en regel ved gulvet? Vinduet skal gå helt ned til gulvet....

4) Sæt vinduet i, fastgør med karmskrue

5) Isolere

6) Søm karm og lister udvendigt og indvendigt samt en lille fodliste indvendigt. trekantsliste?

7) Blikkenslager skal udføre blikarbejde udvendigt

8) Male udvendigt

Noget jeg har glemt?

/S
 
steve5432 sagde:
Noget som jeg har glemt?
Søge byggetilladelse, hvis du bor inden for detaljeplanlagt område (hvis du ikke allerede har gjort dette?)
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.