Hej alle

Havde tænkt mig at bygge et par gynger men er kørt fast i terminologien, da jeg ikke ved, hvad visse ting hedder.

Er ude efter en måde at fastgøre to reb på en børnevenlig måde ligesom på billedet, ved at lignende findes i metal, men jeg vil ikke have, at de små skal komme til skade.

Taknemmelig for al hjælp.

• Trægynge med to reb fastgjort til et træbræt. Rebene er sikret med sorte greb. Gynge til børns leg.
Er det skarven i den nederste kant, så er det snarere en splitsning du skal lave.

D Daniel 109 sagde:
Er det samlingen i nederkant så er det snarere en splitsning du skal lave.
Er det de der sorte plastikstykker eller noget lignende jeg leder efter. Har kigget på splitsning men kan ikke forestille mig, at det er det eneste, der behøves.

Jo da. Det er helt sikkert tilstrækkeligt.
Hvis noget går i stykker, er det ikke splejsningen.

• Synes
faf og 1 anden
  • Laddar…
Så bare tape rundt om? Tænker at ungerne gerne piller ved alt, så de ikke får for sig at pille op splittningen :D

Man splejser wiren til gondollifte, splejsen holder.
At splejse reb er godt at kunne, det gjorde man allerede som 12-årig. Betydeligt stærkere end alle former for ting, man klemmer omkring rebet/wiren.
Og der er ikke en chance for, at et barn kan pille en splejs fra hinanden.

• Synes
fahlis
  • Laddar…
M MarcanOlsson sagde:
Så bare tape rundt om? Tænker mig at unger gerne piller på alt, så de ikke får for sig at pille op splitsningen :D
Nej ingen tape eller lignende. Det behøves ikke.

Ok, tak for al hjælp. Nu gælder det bare om at finde den rigtige type rep og øve et par gange for at få ind splitserne.

Jeg har biltemas billige blå line til vores gynge. Ikke det smukkeste. Men det fungerer.

Kan bekræfte styrken i splicing, rebet brister først..

D Daniel 109 sagde:
Jeg har biltemas billige blå line til vores gynge. Ikke det smukkeste. Men det fungerer.
Ja indtil solens UV-stråler har ødelagt rebet, og børnene får plastikstykker i hænderne. Ankerline er meget bedre, blød og behagelig polyester at holde om for børnehænder i mange år, holder sandsynligvis også til børnebørnene i fremtiden.

Ja, det kan jeg være enig i. Min variant er virkelig en lavbudgets løsning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.